У публікації «Інвентаризаційні описи, акти, звіряльні відомості й протоколи інвентаризації: правила складання» ми ознайомилися з правилами оформлення інвентаризаційних документів. А зараз до вашої уваги — зразки заповнення основних інвентаризаційних документів у розрізі необоротних активів, запасів, готівки в касі та заборгованості

Розпочнімо з наказу директора підприємства про проведення інвентаризації. Наведімо приклад його оформлення — див. зразок 1.

Зразок 1

Натисніть на картинку для перегляду в збільшеному вигляді

Зауважимо: для оформлення інвентаризаційних документів варто користуватися формами, затвердженими наказом Мінфіну від 17.06.2015 р. № 572 (вони затверджені для бюджетних установ, але за реквізитами цілком підходять і звичайним підприємствам). Це однозначно не суперечитиме Положенню про інвентаризацію активів і зобов’язань, затвердженому наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 (даліПоложення № 879), адже його дія поширюється на всі підприємства й організації України.

Утім, для нематеріальних активів слід застосовувати форму інвентаризаційного опису, затверджену наказом Мінфіну від 22.11.2004 р. № 732.

Інвентаризація необоротних активів

Правила проведення інвентаризації необоротних активів і відображення її результатів у бухобліку ми розглянули у статтях «Інвентаризація основних засобів: найважливіші аспекти», «Надлишок основних засобів: як відобразити в обліку» та «Інвентаризація нематеріальних активів».