Одним із маркетингових заходів торговельних підприємств є запровадження бонусних програм. Вони спрямовані на залучення нових покупців, збільшення обсягу продажу. Про особливості їх оформлення та обліку йтиметься далі

Бонус як різновид знижки, накопичувальний бонус

Суть бонусної знижки полягає в тому, що вона надається не в момент нарахування, а пізніше.

Приклад 1

Бонусна знижка

За умовами бонусної програми торговельного підприємства, покупцеві під час кожної покупки нараховується бонус у розмірі 3% від суми покупки, який можна використати в оплату товару, починаючи з наступного дня, протягом одного року.

Покупець придбав товар вартістю 1200 грн, у т.ч. ПДВ — 200 грн, сплативши цю суму готівкою в касу підприємства.

Бонуси нараховано у сумі 36 грн (1200 х 3%).

Згодом покупець придбав товар вартістю 600 грн, у т.ч. ПДВ — 100 грн. Готівкою в касу сплачено 564 грн (600 – 36), тобто за мінусом бонусу. Водночас нараховано бонус у розмірі 16,92 грн (564 х 3%).

На прикладі 1 ми розглянули класичну бонусну знижку. У наступному прикладі відобразимо дисконтну знижку.

Приклад 2

Дисконтна знижка

Згідно з дисконтною програмою підприємства, у разі придбання покупцем товарів одним чеком на суму понад 1000 грн застосовується знижка 3%.

Покупець придбав товар вартістю 1200 грн, у т.ч. ПДВ — 200 грн.

Сума знижки становить 36 грн (1200 х 3%).

Готівкою в касу покупець сплатив товар на суму 1164 грн (1200 – 36), тобто за мінусом знижки.