Напередодні новорічних свят організація корпоративів стає звичним явищем. То чому ж не запросити партнерів по бізнесу й не оплатити їх витрати на проживання. Однак виникає запитання: які податкові наслідки будуть для підприємства у цьому випадку?

Може бути декілька варіантів залежно від оформлення. Не менш важливо й те, оплатило підприємство готель чи компенсувало витрати на проживання. Розгляньмо кожен із можливих варіантів детальніше.

Запрошення партнерів: представницькі витрати

У разі якщо підприємство планує організувати вечірку у вузькому колі з присутністю адміністрації та партнерів, то витрати на цей захід можна спробувати оформити як представницькі витрати.

До представницьких витрат можна віднести витрати, пов’язані з:

  • проведенням офіційного прийому (сніданку, обіду, вечері) представників;
  • транспортним забезпеченням;
  • заходами культурної програми;
  • буфетним обслуговуванням під час переговорів;
  • оплатою послуг перекладача, який не перебуває у штаті установи;
  • оплатою номерів у готелях.

Такий перелік містить абз. 2 п. 2 Норм коштів на представницькі цілі бюджетних установ та порядку їх витрачання, затверджених наказом Мінфіну від 14.09.2010 р. № 1026. Але податківці вважають, що ці Норми госпрозрахункові підприємства можуть використовувати як допоміжний (довідковий) документ (див. лист ГУ ДФС у м. Києві від 10.03.2017 р. № 5087/10/26-15-13-01-12, лист ДПСУ від 22.11.2012 р. № 5743/0/61-12/15-1415).

Зверніть увагу

Метою заходу мають бути не розваги й відпочинок, а переговори про наміри та плани щодо співпраці.

Проте такі витрати можуть бути відображені в бухобліку й, відповідно, включені до складу витрат платника податку лише за наявності підтвердних документів. Раніше (до 01.01.2015), коли до податкових витрат могли потрапити лише ті, що пов’язані з госпдіяльністю, Міндоходів у листі від 25.10.2013 р. № 14054/6/99-99-19-03-02-15 наполягав на наявності таких документів, як:

  • наказ про проведення офіційного прийому;
  • запрошення представників (делегацій) та їх відповіді;
  • кошторис витрат;
  • акти виконаних робіт;
  • звіт про проведений захід;
  • накладні на відпуск продукції, товарів зі складу тощо, й інші належним чином оформлені первинні документи, що підтверджують зв’язок таких витрат із господарською діяльністю платника.

Зауважимо: наявність зв’язку з госпдіяльністю для визнання витрат нині не потрібна, адже їх визнають на підставі П(С)БО 16 «Витрати». Тому всі витрати визнають за бухгалтерськими правилами (див. лист ДФС від 02.03.2016 р. № 4539/6/99-99-19-02-02-15). Детальніше про це ми розповідали у статті «Витрати, не пов’язані з веденням господарської діяльності: чи враховувати під час визначення бази з податку на прибуток» газети № 77/2015.

Однак зв’язок із господарською діяльністю потрібен для віднесення до податкового кредиту, а також під час обкладення ПДФО представницьких витрат.

Зразки оформлення наказу про проведення заходу, плану заходу, кошторису на його проведення та звіту див. у статті «Корпоративні заходи: які документи знадобляться» газети № 239/2017.