13 грудня 2013

«Законовидумщики» нашої країни чи не щодня підкидають нам нові «покращення», більшість із яких зачіпають інтереси бухгалтерів у професійному плані. Дехто не витримує такого темпу змін і вирішує змінити професію або й поїхати подалі від маразмів нашого обліку. Дехто, скриплячи зубами, перечитує кожне речення в змінах до Податкового кодексу й намагається самостійно розібратися — за що тепер його можуть покарати при перевірці. Ну а більшість усе ж чекає офіційних роз’яснень від органів і керуватиметься ними, навіть якщо такі роз’яснення — за межами розумного...

Бухгалтер стерпить багато знущань від можновладців. Але є особливе коло людей, які люблять підлити масла в палаючі мізки своїх колег, вимагаючи від своїх «братів по нещастю» робити те, що немає жодного сенсу. Більшість із нас, наприклад, отримували дзвінки від бухгалтерів своїх покупців із проханням надіслати їм копії квитанцій про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Як же це інколи дратує. Особливо коли 19–20 числа тобі телефонують і починають вимагати: «Дайте копії квитанцій за минулий місяць! Як не маєте на це часу?! У Вас багато клієнтів? Але ми вперше телефонуємо (бо тільки перший місяць з вами працюємо, або я лише перший місяць на цій фірмі)!» Так і хочеться гаркнути у відповідь: «Та Вам там нічого робити, окрім того як сидіти на телефоні?!»

Ось тепер замисліться, яка непотрібна робота — телефонувати всім постачальникам і вимагати від них квитанції. Скільки даремно витраченого часу. Чому?! Та хоча б тому, що ці копії квитанцій для вас — туалетний папір, чернетка на якій можна квіточки малювати. Жодним документом не передбачено, що наявність копії квитанції у покупця є підтвердженням реєстрації податкової накладної і дає йому право на податковий кредит за нею. Абзацом 8 пункту 201.10 Податкового кодексу передбачено, що «Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних». Як це зробити — затверджено постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», пункти 13-17.

Що може бути простіше — скласти табличку, надіслати її в орган Міндоходів і отримати від нього Витяг із усією необхідною вам інформацією. А ще, можливо, бухгалтеру пощастить і він використає програмне забезпечення, яке дозволяє сформувати запит до реєстру автоматично — запит формується й відправляється в Податкову декількома кліками. А найголовніше те, що в одному документі буде інформація щодо усіх ваших податкових накладних. Але ж ні — зазвичай на пропозицію сформувати запит автоматично ми отримуємо відповідь: «У мене немає на це часу!» Однак є час «сидіти на телефоні» й відволікати від роботи своїх колег.

Якщо викладений вище текст не переконав вас робити все чітко й правильно та не турбувати інших бухгалтерів своїми недоречними вимогами, наведемо вам іще один аргумент ПРОТИ копій квитанцій.

Дані, що містяться у квитанції — це, по суті, звичайний текст, який можна вільно копіювати й правити. І якщо вам трапився недобросовісний постачальник, який продає вам контрабандний товар і боїться його «світити» в зареєстрованих накладних або просто забув вчасно зареєструвати накладну — то що заважає йому скористатися квитанцією від іншої податкової накладної та, виправивши в ній дані, надіслати її вам?!

Останнього разу, коли клієнт (досить велика й відома компанія зі світовим ім’ям) просив копії квитанцій, я звернувся до директора із проханням дозволити надіслати їм декілька копій квитанцій на одну й ту саму податкову накладну. Але через те, що клієнт цінний і з ним не можна псувати стосунків, довелося утриматися від цієї ідеї.

Тож, шановні бухгалтери, давайте не «покращуватимемо» життя одне одному! Воно в нас і так нелегке.

Просто БУХГАЛТЕР,

оглядач газети «Інтерактивна бухгалтерія»