МОЗ України затвердило настанову, яка регулює відносини, пов'язані з промоцією лікарських засобів на ринку України, визначає права та обов'язки фармацевтичних компаній, аптечних закладів, а також професіоналів охорони здоров'я.

Для цілей цієї настанови промоція лікарських засобів, зокрема, включає:

  • рекламу лікарських засобів, дозволених до рекламування;
  • надання інформації про будь-які лікарські засоби;
  • візити медичних представників;
  • семплінг;
  • спонсорство;
  • організацію спеціалізованих заходів.

Настановою передбачено, що професіонали сфери охорони здоров'я та/або представники органів державної влади у сфері охорони здоров'я мають право запитувати та отримувати від фармацевтичної компанії науково-технічну інформацію щодо терапевтичної ефективності та взаємозамінності лікарського засобу, про результати клінічних випробувань лікарського засобу, безпеку лікарського засобу та його якість.

Крім того, настановою визначено інформацію, яку не можна використовувати в рекламі лікарських засобів. Це рекомендації медичних працівників, зображення і згадки імен популярних людей, посилання на лікарські засоби як на найефективніші та найбезпечніші, посилання на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів та ін.

Разом із тим до реклами лікарських засобів забороняється залучати лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує вигляд лікарів. Забороняється до того ж і розповсюдження зразків лікарських засобів серед пацієнтів представниками фармацевтичних компаній або іншими особами (окрім аптечних закладів, що на законних підставах здійснюють роздрібну торгівлю лікарськими засобами).

Наказ МОЗ України «Про затвердження настанови «Лікарські засоби. Належна практика промоції» від 09.10.2013 р. № 870

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»