Новини публікуються мовою оригіналу

Мін’юст у листі від 25.12.2015 р. № 413/13/32-15 наголосив: відомством буде повідомлено додатково інформацію щодо переліку суб'єктів державної реєстрації прав, які забезпечуватимуть ведення реєстраційних справ у паперовій формі, яким державні реєстратори (зокрема, нотаріуси) передаватимуть реєстраційні справи в паперовій формі чи документи, що були видані, оформлені чи отримані ними під час проведення такої реєстрації.

Варто зазначити, що із 1 січня 2016 року набирають чинності зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (даліЗакон).

Нагадаємо: згідно з новою редакцією Закону, державна реєстрація права власності й інших речових прав здійснюється незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах АРК, області, міст Києва та Севастополя, окрім державної реєстрації права власності й інших речових прав, що проводиться нотаріусами незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.

Відповідно до п. 9 ч. 3 ст. 10 Закону, державний реєстратор, яким є, зокрема, нотаріус, формує й веде реєстраційні справи в паперовій формі.

Ведення реєстраційної справи в паперовій формі здійснюється лише державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах із виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського АР Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними в містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, за місцезнаходженням відповідного майна.

Водночас звертаємо увагу: нині з метою належного виконання нотаріусами повноважень державних реєстраторів прав на нерухоме майно, визначених пп. 1 п. 2 р. II «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України від 26.11.2015 р. № 834-VIII, слід керуватися положеннями Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2013 р. № 868.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»