Новини публікуються мовою оригіналу

З наступного понеділка українські нотаріуси почнуть виконувати функції з реєстрації майна та бізнесу, фактично перетворившись 7000 на мініофісів із надання адмінпослуг в усіх куточках України. Про це на форумі нотаріусів «Децентралізація у сфері державної реєстрації: нотаріус – державний реєстратор», повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.

Він також зазначив, що прийнятими законами також запроваджується принцип екстериторіальності, і на рівні законів легалізуються електронні онлайн сервіси, які досі мали статус пілотних проектів. Так само з наступного року Міністерство юстиції вже не виконуватиме непритаманні для себе реєстраційні функції. А з 30 квітня інститут державного реєстратора Мін’юсту взагалі зникне з системи органів державної влади.

Передача права здійснювати реєстраційні функції нотаріусам забезпечить реальну конкуренцію як серед нотаріусів, так і між нотаріальною спільнотою і центрами адмінпослуг, які буде створено місцевою владою.

Аби мотивувати нотаріусів перебирати на себе надання послуг із реєстрації, прийнятими законопроектами передбачено перерозподіл коштів, які громадяни сплачують за отримання сервісів.

«40% коштів, отриманих за послуги з державної реєстрації, що надаватимуться нотаріусами, надходитимуть до Державного бюджету.

А 60% від сплаченої суми залишатиметься у нотаріусів як оплата за їхні послуги», - повідомив Павло Петренко.

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»