Новини публікуються мовою оригіналу

Асоціація міст України, Українська асоціація районних та обласних рад, Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад у листах від 27.11.2015 р. № с02-122/389, № 1-237, № 386/015 висловилися щодо низки питань, пов'язаних із прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування осіб, що займають виборні посади.

Яким чином можна виконати вимоги ч. 3 ст. 24 КЗпП щодо повідомлення ДФС про укладення трудового договору з працівником, якого обрано на виборну посаду в орган місцевого самоврядування?

Так, згідно із ч. 1 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження сільського, селищного, міського голови починаються з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання. Повноваження голови (заступника голови) районної (районної в місті, обласної) ради, секретаря сільської, селищної, міської ради починаються з моменту обрання його на сесії ради шляхом таємного голосування (ч. 1 ст. 50, ч. 1 ст. 55, ч. 2 ст. 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), заступника сільського, селищного, міського голови, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради — із моменту затвердження його на посаду рішенням ради (ч. 1 ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»).

Саме зазначені рішення є підставою для початку трудових відносин із відповідними особами (якщо вони обираються на посаду вперше). До моменту набрання чинності зазначеними рішеннями ніхто не може стверджувати, що особа обійматиме відповідну посаду, так само, як і не може передбачити, у який день буде прийняте відповідне рішення.

Зважаючи на специфіку організації діяльності органів місцевого самоврядування й особливості проходження служби посадовими особами місцевого самоврядування на виборних посадах, виконати припис ч. 3 ст. 24 КЗпП неможливо, адже немає події, яка б давала правові підстави на здійснення повідомлення фіскальних органів про укладення трудового договору до початку прийняття відповідних рішень місцевих рад. А за спеціальним законом прийняття відповідних рішень автоматично тягне початок трудових відносин із цими працівниками, а також початок їхніх визначених законом повноважень.

Відповідно, повідомлення має бути направлене до територіального підрозділу фіскальної служби в день прийняття рішення, за яким перелічені особи приймаються на посади.

Водночас слід зазначити: для повного врегулювання проблеми до чинного законодавства мають бути внесені зміни, які заповнюють прогалину.

Схожі аргументи приведені в матеріалі «Як повідомляти ДФС про обрання особи головою місцевої ради».

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»