Новини публікуються мовою оригіналу

Держпраці в Івано-Франківській області роз’яснила, як проводять експертизу й атестацію робочих місць.

 Атестація робочих місць за умовами праці проводиться на підприємствах i в організаціях незалежно від форми власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, установки, прилади й апарати, сировина та матеріали є потенційно шкідливими та небезпечними виробничими факторами, що можуть несприятливо чи взагалі негативно впливати на стан здоров'я найманих працівників, а в деяких випадках також навіть на їхніх нащадків як нині, так i надалі.

Атестація робочих місць передбачає:

  • виявлення шкідливих і небезпечних факторів i причин формування несприятливих умов праці;
  • санітарно-гігієнічне дослідження факторів виробничого середовища, важкості й напруженості трудового процесу на робочому місці;
  • комплексну оцінку факторів виробничого середовища та характеру працi на відповідність їх характеристик стандартам безпеки працi, будівельним і санітарним нормам i правилам;
  • визначення ступеню шкідливості й небезпечності працi та її характеру за гігієнічною класифікацією;
  • обґрунтування віднесення робочого місця до категорії зі шкідливими (особливо шкідливими), важкими (особливо важкими) умовами праці;
  • визначення права працівників на пільгове пенсійне забезпечення за роботу в несприятливих умовах;
  • визначення й реалізацію технічних та організаційних заходів, спрямованих на оптимізацію умов і характеру працi.

Витяги з наказу додаються до трудової книжки працівників, професії i посади яких унесені до переліку.

Матеріали атестації робочих місць є документами суворої звітності та зберігаються на підприємстві протягом 50 років.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»