Новини публікуються мовою оригіналу
Ідеться про Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зняття регуляторних бар'єрів для розвитку державно-приватного партнерства в Україні та стимулювання інвестицій» (№ 1058) та Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зняття регуляторних бар'єрів для розвитку мережі індустріальних парків в Україні» (№ 2844).
Положення законопроекту № 2844 уносять зміни до Закону «Про індустріальні парки», які скасовують низку регуляторних бар’єрів на шляху розвитку мережі індустріальних парків в Україні. Серед цих бар’єрів — ускладнена та значно обмежена в часі процедура відбору керуючої компанії, відсутність чітких норм щодо передачі ініціатором індустріального парку чи керуючою компанією об’єктів в оренду (суборенду) учасникам парку. Закон скасовує попереднє погодження з орендодавцем такої передачі.
Ініціативи законопроекту № 1058 переважно спрямовані на залучення капіталу в проекти з державно-приватного партнерства (ДПП). Документ, серед іншого, розширює сфери застосування державно-приватного партнерства, надає приватному партнеру, що виграв конкурс, право отримувати земельну ділянку, на якій розташований об’єкт ДПП, урегульовує питання власності на об’єкти, що створюються в межах таких проектів. При цьому держава матиме можливість замінити приватного партнера в разі невиконання ним своїх зобов’язань. Своєю чергою, приватний партнер може розраховувати на економічно обґрунтовані тарифи на послуги, а також додаткові гарантії, наприклад, можливість розглядати спори в міжнародному арбітражному суді. Окрім того, буде вдосконалено загальну процедуру підготовки проектів ДПП і запроваджено міжнародні підходи до розрахунку концесійних платежів.
Базовий Закон «Про індустріальні парки» був прийнятий Верховною Радою у 2010 році. Але практична реалізація виявила його недосконалість. Із наявних нині на території України 12 індустріальних парків фактично функціонують лише 4.
Схожа ситуація склалася навколо прийнятого у 2010 році Закону «Про державно-приватне партнерство». Попри наявність сотень проектів ДПП у різних галузях економіки в Україні реалізовується та перебуває на різних стадіях підготовки невелика кількість проектів ДПП, які підготовлені з використанням механізмів, запропонованих цим Законом. Складність же процедур підготовки проектної документації, а також «перетягування» повноважень місцевими органами влади щодо розпорядження майном територіальної громади не сприяли залученню приватного капіталу на довгострокових засадах. Нові норми проекту № 1058 покликані усунути ці недоліки.