Мінінфраструктури затвердило Правила експлуатації колісних транспортних засобів. Вони визначають механізм організації безпечного утримання колісних транспортних засобів (далі — КТЗ) категорій M, N, O впродовж експлуатаційного життєвого циклу автомобільним перевізником. Це може бути їх власник, орендар, самозайнятий перевізник, а також підприємства, установи, організації всіх форм власності (далі — перевізники). До того ж ці Правила можуть використовуватися підприємствами автосервісу (далі — ремонтники).

Зокрема Правилами визначено, що на придбаний КТЗ заводиться окрема справа, яка утримується й накопичується впродовж усієї експлуатації КТЗ перевізником. Більше того, у разі продажу на вимогу покупця вона передається йому разом із КТЗ. Експлуатаційна документація на КТЗ зберігається в справі або в ній зазначається місце зберігання та відповідальна за збереження документації особа. Така документація є обов’язковою складовою транспортного засобу.

Разом із тим виділимо перевірку пломб перевізником на приладах контролю за режимом роботи та відпочинку водія. Адже в Правилах цей момент виділений як умова допуску КТЗ до руху. Перевізник опломбовує чи накладає на шляхи доступу до одометра та спідометра контрольні наклейки, без зруйнування яких неможливо втрутитися в роботу цих приладів. Якщо на цих приладах неможливо або недоцільно встановлювати пломби чи зазначені наклейки — опломбовують або встановлюють наклейки на рознім влаштованої в КТЗ (бортової) системи діагностування.

 У цілому ці Правила описують життєвий шлях КТЗ у перевізника від вибору для придбання до утилізації.

Наказ Мінінфраструктури «Про затвердження Правил експлуатації колісних транспортних засобів» від 26.07.2013 р. № 550.

Набирає чинності через 10 днів із дня офіційного опублікування.
Готується на публікацію в «Офіційному віснику України» № 72 за 27.09.2013 р.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»