Новини публікуються мовою оригіналу

Спеціалісти Головного управління ДФС у Полтавській області в листі (від 17.09.2015 р. № 544/Р/16-31-22-04-27) надали роз’яснення щодо ситуації, коли ЦСО не відремонтував РРО протягом 7 днів. Запитання полягає в трактуванні п. 4 ст. 14 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (даліЗакон № 265/95-ВР): у разі незабезпечення гарантійного ремонту реєстратора розрахункових операцій не пізніше сьомого робочого дня з дня прийняття в ремонт реєстратора розрахункових операцій ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб'єкта господарювання резервний реєстратор розрахункових операцій.

Тож хто придбаває й у чиїй власності перебуває резервний РРО суб’єкт господарювання ФОП або ЦСО? Чи зобов’язаний ФОП мати резервний РРО?

Податківці наголосили: відповідно до п.п. 4, 20 гл. 2 р. 2 Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) від 28.08.2013 р. № 417, реєстрація резервного РРО здійснюється в такому самому порядку, як і реєстрація основного РРО.

Для реєстрації РРО суб'єкт господарювання подає до органу доходів і зборів:

  • заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО (додаток 1) (далі — реєстраційна заява);
  • копію документа, що підтверджує факт купівлі чи безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності чи користування РРО;
  • копію документа на право власності чи іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де використовуватиметься РРО;
  • копію договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Зважаючи на викладене вище, суб’єкту господарювання не обов’язково мати резервний РРО, оскільки можна провадити діяльність протягом 7 робочих днів із використанням книги обліку розрахункових операцій і розрахункових квитанцій (ст. 5 Закону № 265/95-ВР). Але в разі незабезпечення сервісним центром гарантійного ремонту реєстратора розрахункових операцій не пізніше 7 робочого дня з дня прийняття в ремонт реєстратора розрахункових операцій суб’єкту господарювання необхідно з метою непорушення норм чинного законодавства припинити провадження діяльності до моменту отримання відремонтованого РРО або зареєструвати й увести в експлуатацію резервний РРО.

У чиїй власності має перебувати резервний РРО в разі незабезпечення гарантійного ремонту центром сервісного обслуговування, Закон № 265/95-ВР не визначає.

Додатково податківці зазначили: за порушення вимог Закону № 265/95-ВР до центрів сервісного обслуговування, що забезпечують гарантійний ремонт РРО, за рішенням контролюючого органу, який здійснює фактичні перевірки суб'єктів господарювання відповідно до ПКУ, у разі незабезпечення гарантійного ремонту реєстратора розрахункових операцій у строки, установлені Законом № 265/95-ВР, і не введення в експлуатацію належним чином зареєстрованого на суб'єкта господарювання резервного РРО, застосовуються фінсанкції в розмірі 5 мінімальних заробітних плат, установлених законом на 1 січня податкового (звітного) року (ст. 171 Закону № 265/95-ВР).

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»