Новини публікуються мовою оригіналу

Виконавча дирекція Фонду соцстраху в листі від 27.07.2015 р. № 964-07-2 роз’яснила деякі нюанси проведення перевірок страхувальників. Так, у Фонді соцстраху нагадують: із 1 липня 2015 року закінчився мораторій на проведення перевірок. У зв’язку із цим робочим органам виконавчої дирекції Фонду соцстрахування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України слід розпочати роботу щодо планування та проведення перевірок.

При плануванні перевірок на 2015 рік згідно зі встановленою періодичністю відповідно до критеріїв, передбачених чинними нормативно-правовими актами, у першу чергу рекомендовано проводити перевірку підприємств з обсягом доходу 20 млн грн і більше за попередній календарний рік. Обсяг доходу визначається на підставі відомостей розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності за попередній календарний рік (показник «Обсяг реалізованої продукції, робіт, послуг (без податку на додану вартість, акцизного податку)»). У разі необхідності уточнення даних щодо обсягу доходу страхувальника рекомендуємо звертатися до територіальних органів Державної фіскальної служби України, які володіють відповідною інформацією на підставі даних декларації з податку на прибуток, а за юридичними особами — платниками фіксованого сільськогосподарського податку — на підставі даних розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва.

Також при плануванні перевірок на 2015 рік робочим органам виконавчої дирекції Фонду необхідно забезпечити проведення не більше однієї планової перевірки страхувальника протягом року шляхом узгодження графіків спільних перевірок щодо достовірності поданих страхувальником відомостей про види економічної діяльності та стану умов і безпеки праці та проведення профілактичної роботи з цих питань. Не допускається проведення більш ніж однієї планової перевірки одного й того самого страхувальника протягом року.

Із метою запобігання конфліктним ситуаціям і судовим суперечкам зі страхувальниками у відомстві наголошують: проведенню перевірок повинні передувати належний аналіз і належне оформлення документів для перевірки.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»