Новини публікуються мовою оригіналу

Державна фіскальна служба України у зв’язку із набранням чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо зменшення тиску на платників податків» від 17.07.2015 р. № 655-VIII (даліЗакон № 655) надала деякі роз’яснення щодо проведення документальних перевірок.

Зокрема, податківці звернули увагу на таке:

1) із 1 вересня 2015 року за результатами перевірок у зв'язку з наявністю кримінального провадження щодо кримінального правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків запроваджується загальний порядок і строки прийняття податкових повідомлень-рішень, передбачені п. 86.8 ПКУ. Водночас такий загальний порядок застосовується за результатами перевірок, які здійснюються в межах кримінальних проваджень про кримінальні правопорушення, розпочатих після набрання чинності Законом № 655. Щодо перевірок, які проводяться (проводились) у межах кримінальних проваджень про кримінальні правопорушення, розпочатих до набрання чинності Законом № 655, у цьому випадку податкові повідомлення-рішення за результатами перевірок (незалежно від часу їх проведення) приймаються протягом 10 робочих днів із дня, наступного за днем отримання відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили;

2) оскільки Законом № 655 не внесено зміни до Митного кодексу України (даліМКУ),  податкові повідомлення-рішення за результатами проведених перевірок щодо дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи, призначених відповідно до кримінального процесуального закону, приймаються з урахуванням ч. 13 ст. 354 МКУ;

3) із моменту набрання чинності Законом № 655 не відповідатиме вимогам законодавства врахування під час здійснення перевірок платників податків висновків актів перевірок суб’єктів господарювання, за результатами яких не приймалися податкові повідомлення-рішення, у тому числі — складених до набрання чинності Законом № 655;

4) п. 58.1 ПКУ доповнено новою нормою щодо надсилання (вручення) платнику податків податкових повідомлень-рішень у випадках, якщо за результатами перевірки контролюючим органом установлено факт заниження чи завищення суми податкових зобов’язань, заявленої в податковій декларації чи суми податкового кредиту, заявленої в податковій декларації з податку на додану вартість, окрім випадків, коли зазначене заниження чи завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки. Із метою забезпечення виконання зазначеної норми ДФС України вживаються заходи щодо розробки нової форми податкового повідомлення-рішення;

5) посилено вимоги щодо складання наказу про проведення перевірки. Зокрема, такий наказ додатково до інформації, наведеної в Методичних рекомендаціях щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС від 31.07.2014 р. № 22, повинен містити інформацію щодо періоду діяльності, який буде перевірятися;

6)  ст. 79 ПКУ доповнено новим п. 79.5, згідно з яким за наявності письмового звернення платника податків замість невиїзної документальної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка. У разі зміни виду документальної перевірки (із невиїзної на виїзну) необхідно забезпечити дотримання порядку організації й умов допуску до проведення виїзної документальної перевірки, установлених ст.ст. 77, 78 та 81 ПКУ, зокрема, оформлення й надання (пред'явлення) платнику податків відповідних документів для проведення документальної виїзної перевірки.

Відповідні роз’яснення наведені в листі від 28.08.2015 р. № 32067/7/99-99-22-04-02-17.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»