Новини публікуються мовою оригіналу

Правління Національного банку України постановою від 21.07.2015 р. № 467 схвалило Методичні рекомендації щодо роботи банків із боржниками — фізичними особами, у яких виникли/можуть виникнути фінансові труднощі (даліПостанова № 467).

Зокрема, Постановою № 467 визначено можливі варіанти проведення реструктуризації:

  • зміни валюти виконання зобов'язання за кредитним договором;
  • зміни графіка погашення заборгованості (строків, у тому числі — кінцевого строку, та сум погашення основного боргу, сплати процентів/комісій) за кредитним договором;
  • зменшення розміру процентної ставки, комісій за кредитним договором;
  • інші варіанти, у тому числі — прощення частини основного боргу, нарахованих процентів/комісій, скасування (повністю або частково) нарахованих фінансових санкцій (штрафів, пені, неустойки) за несвоєчасне виконання зобов'язань за кредитним договором.

Також банкам порекомендовано під час спілкування з боржником утримуватися від низки дій, зокрема:

1) телефонувати боржнику чи зустрічатися з ним із 21.00 до 8.00, а також у святкові й неробочі дні;

2) надсилати письмові повідомлення боржнику на роботу про його заборгованість;

3) розміщувати на конвертах, в яких боржнику надсилаються повідомлення, інформацію про наявність заборгованості в боржника;

4) уводити боржника в оману, представляючи працівника банку як іншу особу (представника правоохоронних органів або інших державних органів тощо);

5) явно чи приховано погрожувати боржнику арештом або іншими заходами, що є протиправними чи такими, що не можуть бути застосовані;

6) розмовляти з боржником, використовуючи лексику, вирази та висловлювання, які можуть ображати чи принижувати особу боржника, тощо.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»