Новини публікуються мовою оригіналу

ДФС у листі від 22.04.2015 р. № 1842/99-99-17-04-02-18 розглянула питання щодо плати за землю фізособою-підприємцем, яка має тимчасову споруду (кіоск, палатку тощо).

Відповідно до наказу Мінрегіонбуду «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» від 21.10.2011 р. № 244 (даліПорядок), підставою для розміщення тимчасової споруди (ТС) є Паспорт прив'язки тимчасової споруди.

Для оформлення такого Паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування й архітектури із заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої поряд з іншими документами надає схему розміщення ТС, що затверджена додатком 1 Порядку (п. 2.6 Порядку). Додаток 1 Порядку містить форму схеми розміщення ТС із указівкою площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування. Тобто, перш ніж оформлювати паспорт прив'язки, суб'єкт господарювання має отримати документи на землекористування, і лише після їх отримання він може звертатися за оформленням паспорта прив'язки.

Документи, що подаються для отримання паспорта прив'язки, мають містити дані щодо розміру земельних ділянок, які вносяться на підставі отриманих суб'єктом господарювання документів на право користування земельною ділянкою.

Відповідно до п. 2.27 Порядку, унесення таких даних без наявних документів на право землекористування тягне за собою анулювання паспорта прив'язки.

Тому, на думку податківців, якщо фізособа-підприємець має Паспорт прив'язки тимчасової споруди, то вона повинна мати й правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки), за якими розраховується плата за землю.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»