Міндоходів розробив проект, який регулює процедуру подання та розгляду органами доходів і зборів:

  • скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу;
  • скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій.

Зверніть увагу: не підлягає оскарженню вимога, сформована на підставі зобов’язання зі сплати ЄСВ, яке платник самостійно визначив у звіті про суми нарахованої зарплати застрахованих осіб та сум нарахованого ЄСВ. Тож якщо особа вважає, що територіальний орган Міндоходів невірно визначив суму недоїмки, або прийняв рішення про накладення штрафу та нарахування пені, що суперечить законодавству, або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник має право оскаржити таке рішення в органі доходів і зборів вищого рівня.

Про подання скарги до вищого органу платник зобов’язаний одночасно повідомити територіальний орган доходів і зборів, рішення якого оскаржується.

Скарга подається до регіонального органу Міндоходів протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання вимоги або рішення територіальних органів Міндоходів про нарахування пені (накладення штрафу).

До документів, які можуть свідчити про неправильність визначення суми недоїмки (прийняття рішення про накладення штрафу, нарахування пені), належать:

  • акт перевірки платника єдиного внеску,
  • вимога,
  • рішення про нарахування пені та накладення штрафу,
  • інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму ЄСВ, що належить до сплати, або застосовано штраф, нараховано пеню.

Важливо: під час подання скарги необхідно зазначати, чи подано позовну заяву до суду про визнання недійсною вимоги (рішення про нарахування пені, накладення штрафу), а також про наявність постанови про порушення кримінальної справи.

Якщо приймається рішення про повне або часткове незадоволення скарги, такий скаржник має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою безпосередньо до Міндоходів, про що обов’язково повинен одночасно повідомити відповідний територіальний орган доходів і зборів.

Орган Міндоходів, який розглядає скаргу, зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику протягом 30 календарних днів. Якщо протягом цього строку рішення не надсилається платнику єдиного внеску, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника ЄСВ.

Важливо: подана скарга зупиняє строки сплати недоїмки (пеня, штрафу) до винесення рішення органом доходів і зборів вищого рівня або дня набрання судовим рішенням законної сили.

Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до дня набрання законної сили рішенням суду в разі оскарження платником вимоги, якщо накладення фінансових санкцій пов’язане з її виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки.

Орган Міноходів приймає одне з таких рішень:

  • залишає вимогу або рішення, що оскаржуються, без змін, а скаргу без задоволення;
  • скасовує в певній частині вимогу або рішення, що оскаржуються, і не задовольняє скаргу в певній частині;
  • скасовує в повному обсязі вимогу або рішення, що оскаржуються, і задовольняє скаргу;
  • направляє скаргу на новий розгляд до регіонального органу доходів і зборів;
  • залишає скаргу без розгляду.

Якщо вимоги або рішення органу Міндоходів про нарахування пені та накладення штрафу в порядку оскарження скасовують, вони вважаються відкликаними із дня прийняття такого рішення.

Разом із тим можна відкликати скаргу своєю письмовою заявою.

Проект наказу Міндоходів «Про затвердження Порядку розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу»

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»