Новини публікуються мовою оригіналу

У Державній реєстраційній службі листом від 16.10.2014 р. № 2712/8-14-7.2 роз’яснили, який документ подається держреєстратору для проведення держреєстрації створення чи внесення змін до установчих документів юридичної особи.

Зокрема, порядок проведення держреєстрації юрособи встановлений ст.ст. 24, 25–27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»  від 15.05.2003 р. № 755-IV (даліЗакон № 755).

Порядок проведення реєстрації змін до установчих документів юрособи встановлений ст.ст. 29–30 Закону № 755.

Одним із документів, який подається держреєстратору для проведення реєстрації юрособи, є примірник оригіналу (ксерокопії, нотаріально засвідченої копії) рішення про створення/про внесення змін до установчих документів юридичної особи. Юрособа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до ст. 81 ЦКУ.

Рішення про створення/про внесення змін до установчих документів юрособи приймає/приймають його засновник/засновники згідно із порядком, що залежить від організаційно-правової форми юридичної особи.

Наприклад, одним із етапів створення акціонерного товариства є ухвалення зборами засновників рішення про створення акціонерного товариства. У разі заснування акціонерного товариства однією особою рішення, які повинні прийматися зборами засновників, ухвалюються цією особою одноосібно й оформлюються рішенням про намір заснувати товариство (ст. 9 Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 р. № 514-VI).

Тож залежно від вибраної організаційно-правової форми юрособи та особливостей створення й діяльності цієї юрособи засновник/засновники приймають рішення про створення/про внесення змін до установчих документів юридичної особи та оформлюють його у вигляді документа, який визначений його установчими документами й законом.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»