Енергопостачальник має встановлювати побутовим споживачам прилади обліку електричної енергії, які пройшли повірку або державну метрологічну атестацію. Якщо в споживача виникне сумнів у правильній роботі лічильника, він має право звернутися до енергопостачальника для проведення експертизи лічильника (з метою визначення відповідності його метрологічних характеристик вимогам нормативно-технічної документації) представниками енергопостачальника та Держспоживстандарту та/або для проведення експертизи спеціалізованими організаціями (підприємствами), які мають право на проведення відповідної перевірки (у разі необхідності підтвердження або спростування факту пошкодження приладу обліку). У разі підтвердження експертизою неправильної роботи приладу обліку енергопостачальник відшкодовує споживачу всі витрати, пов’язані з проведенням експертизи.

Якщо за результатами експертизи були виявлені факти пошкодження та/або неправильної роботи приладу обліку не з вини споживача, то позачергова заміна приладу обліку має бути здійснена за рахунок енергопостачальника або організації, яка відповідає за збереження приладу обліку. Крім того, за бажанням споживача позапланова заміна приладу обліку може бути здійснена енергопостачальником за рахунок споживача.

Лист НКРЕ від 02.07.2013 р. № 4351/26/47-13

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»