Новини публікуються мовою оригіналу

Основними підставами для зняття з обліку в контролюючих органах юрособи, її відокремлених підрозділів і самозайнятих осіб є:

  • повідомлення або документальне підтвердження держреєстратора чи іншого органу державної реєстрації про проведення реєстрації припинення юрособи, закриття відокремленого підрозділу юрособи;
  • унесення до ЄДРПОУ запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізособи-підприємця;
  • реєстрація припинення незалежної професійної діяльності фізособи у відповідному вповноваженому органі.

Порядок зняття з обліку в контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів і самозайнятих осіб установлений р. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588 (далінаказ № 1588).

У консультації податківці відповідають на такі поширені серед платників запитання, як: які документи подаються до контролюючого органу в разі ухвалення рішення про ліквідацію або реорганізацію, які заходи проводяться контролерами у зв’язку із ліквідацією або реорганізацією платника податків, коли й за яких умов проводиться документальна позапланова перевірка. Також проаналізовано порядок закриття банківських рахунків, видачі довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів (форма № 22-ОПП), видачі довідки про зняття з обліку (форма № 12-ОПП), нюанси видачі документа про узгодження плану реорганізації платника податків, який має податковий борг. Також описано процедуру остаточного зняття з обліку платників податків у контролюючих органах.

Відомості про підставу й дата зняття з обліку платника податків уводяться до Єдиного банку даних юросіб. Облікові справи (реєстраційна та звітна частини) таких платників здаються до архіву контролюючого органу після закінчення звітного року.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»