Новини публікуються мовою оригіналу

Нині залишається чинною постанова правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про затвердження Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження» від 22.12.2010 р. № 29 як така, що не суперечить нормам Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р. № 1105-XIV (далі — Закону № 1105) у частині встановлення порядку проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, порядку прийняття рішень за результатами перевірок і процедури оскарження рішень за результатами перевірок.

Водночас норми Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 р. № 2240, що втратив чинність із 1 січня 2015 року, під час прийняття рішень за результатами перевірок не застосовуються.

Відповідний висновок робить Мінсоцполітики в листі від 09.04.2015 р. № 2.4-17-705.

До того ж у межах своїх повноважень органи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності мають право на проведення перевірок. У разі виявлення порушень, допущених за період до 01.01.2015 р., рекомендується при прийнятті рішень керуватися нормами п. 6 ч. 1 ст. 10 Закону № 1105, а саме: вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування шляхом відшкодування Фонду в повному обсязі неправомірно витрачених сум страхових коштів та/або вартості надання соціальних послуг. У разі виявлення порушень, допущених за період після 01.01.2015 р., фінансові санкції, передбачені вимогами Закону № 1105, застосовуються в повному обсязі.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»