З метою забезпечення українців якісними та доступними соціальними послугами Мінсоцполітики розробило законопроект про створення соціальної інспекції. Про це повідомила Міністр соціальної політики України Наталія Королевська під час прес-конференції в Кабінеті Міністрів України.

За її словами, соціальна інспекція — це інструмент внутрішнього контролю, який стежитиме за якістю надання соціальних послуг і захищатиме права громадян.

«Ми прагнемо, аби людина не тільки на папері мала якісь права, а знала про ці права і могла їх реалізувати без надзусиль. І щоб органи та установи соціальної сфери допомагали людям у цьому, а не були додатковою перешкодою, яку потрібно здолати», — зазначила вона.

Ефективна система надання соціальних послуг, на думку Міністра соціальної політики України, має працювати в три етапи.

Перший етап: людина приходить у центр надання послуг, який працює за принципом «єдиного вікна».

Другий — без зайвих довідок і ходінь по кабінетах на основі інформації з єдиної інформаційної бази отримує необхідну послугу.

Третій — соціальна інспекція перевіряє якість надання цієї послуги.

Нагадаємо: згідно зі ст. 5 Закону України «Про соціальні послуги» від 19.06.2003 р. № 966-IV, можуть надаватися такі види соціальних послуг:

  • соціально-побутові послуги — забезпечення продуктами харчування, м’яким і твердим інвентарем, гарячим харчуванням, транспортними послугами, засобами малої механізації, здійснення соціально-побутового патронажу, соціально-побутової адаптації, виклик лікаря, придбання та доставка медикаментів тощо;
  • психологічні послуги — надання консультацій із питань психічного здоров’я та поліпшення взаємин з оточуючим соціальним середовищем, застосування психодіагностики, спрямованої на вивчення соціально-психологічних характеристик особистості, з метою її психологічної корекції або психологічної реабілітації, надання методичних порад;
  • соціально-педагогічні послуги — виявлення та сприяння розвитку різнобічних інтересів і потреб осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, організація індивідуального навчального, виховного та корекційного процесів, дозвілля, спортивно-оздоровчої, технічної та художньої діяльності тощо, а також залучення до роботи різноманітних закладів, громадських організацій, заінтересованих осіб;
  • соціально-медичні послуги — консультації щодо запобігання виникненню та розвитку можливих органічних розладів особи, збереження, підтримка й охорона її здоров’я, здійснення профілактичних, лікувально-оздоровчих заходів, працетерапія;
  • соціально-економічні послуги — задоволення матеріальних інтересів і потреб осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, що реалізуються у формі надання натуральної чи грошової допомоги, а також допомоги у вигляді одноразових компенсацій;
  • юридичні послуги — надання консультацій із питань чинного законодавства, здійснення захисту прав та інтересів осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, сприяння застосуванню державного примусу та реалізації юридичної відповідальності осіб, що вдаються до протиправних дій щодо цієї особи (оформлення правових документів, захист прав та інтересів особи, інша правова допомога тощо);
  • послуги з працевлаштування — пошук підходящої роботи, сприяння в працевлаштуванні та соціальний супровід працевлаштованої особи;
  • інформаційні послуги — надання інформації, необхідної для вирішення складної життєвої ситуації (довідкові послуги), розповсюдження просвітницьких і культурно-освітніх знань (просвітницькі послуги), поширення об’єктивної інформації про споживчі властивості та види соціальних послуг, формування певних уявлень і ставлення суспільства до соціальних проблем (рекламно-пропагандистські послуги);
  • інші соціальні послуги.

Разом із тим соціальні послуги можуть надавати в інших формах, визначених у Переліку платних соціальних послуг, затвердженому постановою КМУ від 14.01.2004 р. № 12.

 

За інформацією офіційного веб-сайту Мінсоцполітики

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»