Держпідприємництво опрацювало прийнятий ВРУ законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та вдосконалення деяких податкових норм» № 422-VII і внесло низку зауважень.

Запропонована в законопроекті база обкладення податком за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів є неоднозначною. Зокрема відсутні конкретні вартісні, фізичні або інші характеристики об’єкта оподаткування.

Водночас ставки податку пропонується встановити на рівні 5500 грн і 11000 грн (фіксовано) у залежності від виду транспортного засобу з урахуванням коефіцієнтів, які визначаються відповідно до об’єму двигуна транспортного засобу. Разом із тим незрозумілим є питання, яким чином має визначатися ставка податку кузова для транспортного засобу.

«Законом передбачаються базові ставки податку та коригуючі коефіцієнти до нього. Тобто автомобілі поділяються на класи, залежно від року випуску і об’єму двигуна. Але хіба є якась різниця, що піде під прес: запорожець або мерседес? Визначальним параметром повинна бути маса автомобіля. Так що, запропонований депутатами екологічний податок за утилізацію автомобілів і коригувальні коефіцієнти не відповідають суті і назві цього податку, адже його розмір повинен бути взаємопов’язаний з фактичним розміром витрат, які необхідні саме для утилізації авто», — написав Михайло Бродський на своїй сторінці в мережі Фейсбук

Як заявив Голова Держпідприємництва, у Європі давно діє такий податок, становить він приблизно 100 євро і традиційно оплачується під час покупки машини (незалежно від об’єму двигуна, марки та класу авто). Гроші, зібрані таким чином державою, направляються на відновлення екологічного балансу та боротьбу з екологічними катастрофами, а також на захист внутрішніх виробників.

 

Прес-служба Держпідприємництва України

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»