Спеціалісти Міндоходів зазначають, що обов’язку для небюджетних підприємств видавати аванс на відрядження до його початку наразі нормативні документи не встановлюють. Статтею 121 Кодексу законів про працю України передбачено лише обов’язок підприємства відшкодувати понесені працівником у відрядженні витрати. Тобто працівник у відрядженні може витрачати власні кошти, а після повернення з відрядження підприємство має відшкодувати відповідні витрати.

Водночас небюджетні підприємства можуть закріпити обов’язок видавати аванс у власному положенні про відрядження. Такий обов’язок може встановлюватися також наказами про відрядження.

Бюджетне підприємство перед направленням працівників у відрядження обов’язково має видати їм аванс у межах суми, визначеної на оплату проїзду, найм житлового приміщення та добові витрати (п. 5 р. І та п. 11 р. ІІ Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну України від 13.03.1998 р. № 59).

 

Лист Міндоходів України від 03.07.2013 р. № 6091/6/99-99-22-02-04-15/169

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»