Не так давно скасовано обов'язок використання печаток суб'єктами господарювання приватного права (Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» від 15.04.2014 р. № 1206-VІІ). Нині використання печатки — справа добровільна.

Таким чином, НБУ, враховуючи те, що юридична особа самостійно визначає порядок організації своєї діяльності при вирішенні питання подальшого використання нею печатки в процесі банківського обслуговування, зауважує: банку слід керуватися її установчим документом (статутом, засновницьким договором, установчим актом, положенням), що є основним документом, який регулює діяльність юрособи (лист НБУ від 11.12.2014 р. № 25-110/74213).

Якщо в установчих документах юридичної особи зазначено про наявність печатки, то вона повинна використовуватися у всіх правочинах юридичної особи, у тому числі й у договірних відносинах з банком і при розпорядженні рахунком, і підписуванні розрахункових документів.

Відповідно, якщо юридична особа у процесі своєї діяльності не має бажання надалі використовувати печатку, вона має право відмовитися від неї шляхом унесення відповідних змін до установчих документів і повідомити про це банк із наданням підтверджуючих документів, які зберігатимуться у справі з юридичного оформлення рахунку.

Тому у випадку відмови юридичної особи від використання печатки у своїй діяльності, вона має внести зміни до установчого документу та надати банку нову картку без зразка відбитка печатки, засвідчену в установленому порядку.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»