ДФС у листі від 04.09.2014 р. № 2843/6/99-99-22-03-01-15 роз’яснила, як оскаржити рішення про відмову в проведенні електронної перевірки і чи можна перевірити періоди до 01.01.2014 р.

Відповідно до п.п. 3.1 і 3.3 р. III Порядку подання платником податків заяви про проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки та прийняття рішення територіальним органом Міністерства доходів і зборів України про проведення такої перевірки, затвердженого наказом Міндоходів від 03.06.2013 р. № 143 (далі — Наказ № 143), територіальний орган Міндоходів на підставі інформації, зазначеної платником податків у заяві та доданих до неї документах для проведення електронної перевірки та податкової інформації, наявної в Міндоходів, приймає рішення про проведення/непроведення такої перевірки.

Рішення про непроведення перевірки може бути прийнято, якщо за результатами аналізу інформації встановлено, зокрема, такі обставини:

  • бухгалтерський облік (в електронному вигляді) ведеться з порушенням Інструкції по застосуванню Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Мінфіну від 30.11.1999 р. № 291;
  • ненадання платником податків разом із Заявою до територіального органу Міндоходів із дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб документів в електронній формі, які відповідно до ПКУ пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, у форматі, установленому п. 85.2 ПКУ;
  • інші аргументовані підстави, які технічно не дозволяють провести документальну перевірку електронним способом.

Водночас відповідно до п. 3.6 р. III Порядку № 143, рішення про непроведення електронної перевірки не обмежує можливості повторного звернення платника податків із Заявою до контролюючого органу.

Отже, оскарження в адміністративному або судовому порядку рішення про проведення/непроведення електронної перевірки ні ПКУ, ні Порядком № 143 не передбачено.

Щодо можливості проведення електронної перевірки за податкові періоди до 01.01.2014 р., фахівці ДФС звертають увагу на наступне: як передбачено пп. 2.2 і 2.4 р. II Порядку № 143, платником податків у заяві про проведення електронної перевірки в обов'язковому порядку зазначається інформація про податкові періоди, що підлягають електронній перевірці.

Електронна перевірка може бути проведена за визначені платником податків податкові періоди, за які проводилися документальні планові або позапланові перевірки (із відповідних питань, які платник податків має намір перевірити), і в разі надання Міндоходів відповідних декларацій (розрахунків). Такий податковий період не може становити менше одного базового податкового (звітного) періоду з відповідного податку (збору).

Отже, електронна перевірка може охоплювати періоди, що передують 2014 року, із урахуванням вимог і обмежень ПКУ.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»