Спеціалісти ДФС у своїй системі «ЗІР» (підкатегорія 116.10) зазначили, що з 1 листопада 2014 року набрали чинності зміни, відповідно до яких до алкогольних напоїв віднесено товарні позиції 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД (мова йде про пп. 14.1.5 ПКУ, до якого внесені зміни Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.2014 р. № 1621-VІІ).

Таким чином, у багатьох підприємств виникло питання: «Чи необхідно маркувати залишки вироблених до 01.11.2014 року настоянок гірких ароматичних та інших продуктів зі вмістом спирту етилового 8,5 об’ємних одиниць та більше, які з 01.11.2014 року віднесено до підакцизних товарів?». Адже контролюючі органи у разі виявлення фактів зберігання, транспортування і продажу на митній території України алкогольних напоїв без наявності марок акцизного податку встановленого зразка, вилучають такі товари з вільного обігу та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію) (п. 228.2 ПКУ).

І податківці не забарилися з відповіддю: акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом’якшує або скасовує цивільну відповідальність особи. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов’язків, що виникли з моменту набрання ним чинності (ст. 5 р. І ЦКУ). Таким чином, залишки алкогольної продукції за кодами УКТ ЗЕД товарних позицій 2103 90 30 00, 2106 90 та які вироблені до 1 листопада 2014 року не підлягають маркуванню. При визначенні законності зберігання, транспортування і продажу зазначеної продукції слід керуватися датою виробництва продукції.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»