Відповідно до роз’яснень фахівців ДФС України на сайті Територіальних органів ДФС у Житомирській області, алкогольні напої, які безоплатно надаються споживачеві, зокрема використовуються на представницьких заходах, розглядаються як операції з продажу (реалізації). Водночас, якщо такі операції здійснюватимуться без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, застосовутиметься штраф у розмірі 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17 тис. грн.

Такий фіскальний висновок ґрунтується на тому, що відповідно до пп. 14.1.202 ПКУ, безоплатне надання товару є продажем. Відтак для здійснення роздрібного продажу алкоголю у такого суб’єкта господарювання має бути відповідна ліцензія (ст.1, 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР»).

Нагадаємо, що продаж (реалізація) товарів — це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі–продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів (пп. 14.1.202 ПКУ).

Із метою уникнення можливих претензій зі сторони контролюючих органів представництву (або його підзвітним особам) безпечніше оплачувати алкогольну продукцію в складі відповідних рахунків безпосередньо в закладі, де організовується представницький захід, або ж заручитися послугами сторонньої організації із організації відповідних заходів, до вартості послуг якої включатиметься вартість алкоголю. У такому разі права власності в суб’єкта господарювання на алкогольні вироби не виникатиме, а як наслідок, відсутній зміст роздрібної торгівлі алкоголем, тобто не відбувається передача права власності до споживача, як того вимагає визначення «продажу товарів» відповідно до пп.14.1.202 ПКУ.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»