Відтепер на рівні Закону про протидію корупції встановлено, що спеціальну перевірку не проводять щодо кандидата на посаду, який перебуває на посаді в держоргані, органі місцевого самоврядування та якого призначають у порядку переведення на посаду в іншому державному органі, органі місцевого самоврядування. Донині з цього питання точилися дискусії. Адже пп. 1 п. 1-1 Порядку організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави чи місцевого самоврядування, затвердженого Указом Президента України від 25.01.2012 р. № 33/2012 (далі — Порядок № 33), зазначав, що призначенням для цілей проведення спецперевірки не вважалося переведення особи на іншу посаду в межах одного й того ж органу державної влади (державного органу) або органу місцевого самоврядування, призначення в порядку переведення на роботу з одного органу державної влади (державного органу) або органу місцевого самоврядування до іншого.

Тобто без спецперевірки можна було обійтися в разі переведення лише з державного органу до державного органу чи з органу місцевого самоврядування до аналогічного органу. Тож наразі такі неоднозначності знято, але в Порядок № 33 потрібно вносити корективи.

До того ж кандидати на посади, стосовно яких уже проводилася спецперевірка під час призначення, переведення на посаду до іншого державного органу (органу місцевого самоврядування), мають можливість не проходити повторно процедуру спецперевірки. Натомість можна повідомити про це відповідний орган, який у встановленому порядку запитує інформацію щодо результатів спецперевірки. Отже, у такому разі служба персоналу державного органу, яка призначає особу на посаду, здійснює відповідний запит щодо результатів спецперевірки до органу, який уже має результати спецперевірки щодо кандидата на посаду.

На проведення спецперевірки тепер відведено 15 календарних днів із дня надання згоди кандидатом на проведення спеціальної перевірки (раніше, за Порядком № 33, — у 15-денний строк із дати направлення запиту про проведення спеціальної перевірки).

Тож клопоту тут додається саме службам персоналу державних органів, які мають тепер за 15 календарних днів не лише оперативно підготувати запити, а й отримати відповіді від компетентних органів. До речі, орган (підрозділ), що проводив спеціальну перевірку, має семиденний термін, аби надати відповідь на запит щодо кандидата (п. 12 Порядку № 33).

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики» від 14.05.2013 р. № 224-VII

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»