1 липня 2014 року

Закон України від 13.05.2014 р. № 1258-VII (набрав чинності 07.07.2014 р.)

Із появою зазначеного закону процедура припинення діяльності для ФОПів значно спростилася. Так, фізособа-підприємець, що бажає припинити займатися підприємництвом, має особисто (або через уповноважену особу) подати або надіслати державному реєстратору реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізособою-підприємцем за її рішенням (форма № 12, затверджена наказом Мін’юсту від 14.10.2011 р. № 3178/5). Картка прийматиметься за описом, копія якого в день надходження документа видається (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику з відміткою про дату надходження.

Якщо підстав для залишення документів без розгляду держреєстратор не виявив, він зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня з дати надходження цього документа внести до державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення і того ж дня видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) повідомлення про внесення такого запису.

Така процедура припинення діяльності значно простіша, ніж попередня, що діяла до 07.07.2014 р. Водночас допоки не буде внесено зміни й до інших нормативних актів (зокрема, до ПКУ та Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588), усі нововведення навряд чи зможуть запрацювати на повну силу.

Міндоходів у листі від 07.07.2014 р. № 16051/7/99-99-18-02-01-17 уже надало роз’яснення щодо процедури закриття ФОП в органах доходів і зборів (подробиці див. тут).

Детальніше — у коментарі «Операція «ліквідація», або Новий порядок держреєстрації припинення фізосіб-підприємців», опублікованому в газеті «Інтерактивна бухгалтерія» № 122/2014.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»