Починаючи з квітня поточного року мобілізовані працівники звертаються до органів прокуратури щодо порушення своїх прав у зв’язку зі звільненням із роботи на підставі п. 3 ч. 1 ст. 36 КЗпП. І вже склалася така практика, що роботодавці скасовують накази про звільнення працівників, часто це відбувається після перевірок Держпраці. Тому Держпраці розмістило на своєму офіційному сайті роз’яснення від 17.06.2014 р., у якому прописала порядок дій для роботодавців. 

Однак зазначене Роз’яснення не зовсім узгоджується з нормами чинного законодавства, і запропонований ним варіант «поновлення на роботі» мобілізованого працівника також складно назвати законним. Зокрема виникає запитання: як підприємство може зберігати місце роботи, посаду та нараховувати середній заробіток мобілізованому працівнику, якого було звільнено, проведено з ним остаточний розрахунок і видано трудову книжку на руки, що засвідчує його підпис у Журналі обліку руху трудових книжок і вкладишів до них (типова форма № П-10)?

Відсутність трудової книжки мобілізованого працівника на підприємстві призводить до порушення п.  3 постанови КМУ «Про трудові книжки працівників» від 27.04.1993 р. № 301, який приписує зберігати трудову книжку на підприємстві. Проблеми виникають і з поверненням вихідної допомоги та грошової компенсації за невикористану відпустку та з визначенням стажу для надання в подальшому щорічних відпусток.

Детально про те, як оформити «поновлення» мобілізованого працівника й відповідні накази та з якими проблемами може зіштовхнутися роботодавець, читайте в матеріалі «Поновлення» мобілізованого працівника: як оформити» газети «Інтерактивна бухгалтерія» № 127/2014.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»