«Укрзалізниця» пропонує провести індексацію тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні. Відтак Міністерством інфраструктури України розроблено відповідний проект наказу, який розміщено на офіційному веб-сайті відомства.

Так, зазначеним проектом передбачено підвищення вартості подорожі залізницею по Україні у два етапи — по 10% у липні та жовтні 2014 року. Тобто підвищення тарифів у грудні 2014 року до грудня попереднього року складе 21%. Водночас таке підвищення не торкнеться вагонів СВ і поїздів Інтерсіті+, а також тарифів на перевезення багажу та вантажобагажу.

Наприклад, наразі вартість проїзду в плацкартному вагоні фірмового поїзда № 81 Київ – Ужгород (915 км), при дії коефіцієнта по днях тижня 1,0, складає 135,99 грн, у купейному 237,09 грн. Після першого етапу підвищення тарифів вартість проїзду становитиме 146,53 грн, у купейному — 257,75 грн. У плацкартному вагоні фірмового поїзда № 84 Київ – Маріуполь (876 км) зараз, при дії коефіцієнта по днях тижня 1,0, вартість проїзду складає 120,23 грн, у купейному 210,69 грн. Після першого етапу підвищення тарифів вартість проїзду в плацкартному вагоні становитиме 129,59 грн, у купейному 228,55 грн.

Як пояснюється на офіційному веб-сайті відомства, востаннє тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні в плацкартних і купейних вагонах зросли в жовтні 2013 року. Водночас протягом минулого та поточного років значно подорожчала продукція, яка купується для потреб залізничної галузі. Тож підвищення тарифів викликане необхідністю дещо зменшити цю різницю, хоча й не вирішить проблему збитковості пасажирських перевезень.

До відома: проїзд українською залізницею найдешевший серед країн СНД. Приміром, вартість проїзду у внутрішньому сполученні в плацкартних вагонах ВАТ «РЖД» у 4,55,36 разів більша ніж діючий в Україні тариф, а в купейних вагонах вища в 4,3 рази. Проїзд у плацкартних вагонах поїздів Казахстану дорожчий у 2,7–2,9 разів, а в купейних у 2,25–2,42 рази.  

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»