Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на своєму офіційному сайті надав роз’яснення стосовно порядку дій, якщо працівник захворів на новоствореному підприємстві, а комісія по соціальному страхуванню ще не створена.

Допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї одного зі страхових випадків (ч. 1 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 р. № 2240 (далі — Закон № 2240)).

Призначення такого матеріального забезпечення, тобто лікарняних, покладається на комісію чи вповноваженого із соціального страхування, які створюються/обираються в місячний строк після державної реєстрації підприємства.

Якщо на новоствореному підприємстві із чисельністю найманих працівників понад 15 осіб протягом місяця виникає потреба в призначенні матеріального забезпечення, то, на виконання ч. 1 ст. 52 Закону № 2240, необхідно:

  • або терміново створити комісію із соціального страхування;
  • або призначити вповноваженого, яким може бути керівник підприємства, який фактично бере на себе обов’язки вповноваженого із соціального страхування. Такий уповноважений виконуватиме покладені на нього обов’язки до моменту створення комісії із соціального страхування, оскільки зобов’язання підприємства щодо створення такої комісії залишаються невиконаними.

Роз'яснення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Щодо порядку дій, якщо працівник захворів на новоствореному підприємстві, а комісія по соціальному страхуванню ще не створена»

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»