Хвиля економії сягнула більшості підприємств України, гроші потроху закінчуються, а зобов’язання зростають — як перед державою, так і перед контрагентами. Проте звітувати до Податкової все одно потрібно. У цій статті практикуючий  бухгалтер розповість, що робити, коли на руках є безкоштовні «міндоходівські» ключі та декілька неподаних звітів 

Раніше, користуючись усім добре знайомим продуктом «M.E.Doc», у мене не виникало жодних проблем із заповненням та поданням будь-якого звіту. Однак на сьогодні, коли грошей не вистачає й керівництво просить скоротити витрати, першими підпадають під «скорочення» платні бухгалтерські програми. Проаналізувавши програмні продукти від їх ступеню безкоштовності до функціональної зручності та легкості у використанні, я зупинилася на таких програмах:

  • «СОНАТА»;
  • «ОПЗ»;
  • «M.E.Doc», через яку раніше подавала звіт.

Отже, усього за 6 кроків я поділюся з вами, як отримати безкоштовні ключі, підписати договір із Податковою та здати звіт.

Перший крок: прокинувшись рано-вранці, я завітала до своєї Податкової (за місцем реєстрації підприємства). Нагадаю, що із собою обов’язково потрібно мати такі документи.

Там за 15 хвилин молодий юнак, працівник податкової служби, допоміг мені отримати безкоштовні електронні ключі від Податкової, які служитимуть мені 2 роки. Після отримання електронного цифрового підпису вам потрібно обов’язково переукласти договір про визнання електронних документів (далі — договір) із Податковою. Це можна зробити відразу в Податковій або ж через безкоштовні програмні продукти. Я раджу відразу підписати договір, а не чекати 2 квитанції протягом 5 робочих днів і не ризикувати з програмами.

Однак якщо ви відразу не підписали, тоді раджу в програмі «M.E.Doc», яка дає можливість без ліцензії та безкоштовно сформувати договір (Код J1391001), підписати його безкоштовними ключами та надіслати до Податкової. Також не забудьте завантажити сертифікати підпису та шифрування. Це можна зробити на своєму робочому місці, зайшовши на сайт АЦСК ІДД Міндоходів. Будьте уважні, коли завантажуєте сертифікати, — на кожного підписувача йде 2 сертифікати «підписання» та «шифрування».

Маючи на руках сертифікати та ключі, мої наступні дії вже в програмному забезпечені «M.E.Doc»: 

  • 1. Адміністрування — Параметри системи — Підпис — Центр сертифікації ключів, тут потрібно вибрати АЦСК ІДД ДПС.
  • 2. Завантаження сертифікатів до програми «M.E.Doc»: Адміністрування — Сертифікати — Файл — Додати сертифікат.

Далі спокійно можна сформувати договір, підписати його та надіслати до Податкової. Після того, як вам прийде Квитанція № 2 зі словами ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО, не виходячи із цієї програми, формуєте звіт із ЄСВ: Звітність — Єдиний внесок — Додаток 4.

Другий крок: для створення та відправлення Податкової декларації з ПДВ мені в пригоді стали дві програми: «СОНАТА» (відправлення звіту) та «ОПЗ» (створення звіту). Завантажте й установіть собі на комп'ютер демоверсії програм «СОНАТА» й «ОПЗ».

Третій крок: у програмі ОПЗ заповнити картку підприємства Сервіс — Персональні параметри — Додати.

У «СОНАТІ» картку підприємства заповнювати не потрібно, усі дані завантажуються з таких програм, як «ОПЗ», «АРМ-звіт» або «M.E.Doc».

Якщо ж дані завантажилися невдало, їх без проблем можна виправити в розділі «Налаштувати профіль».

Четвертий крок: імпорт звіту в XML-форматі.

Створивши звіт у програмі «ОПЗ», зберігаю його у форматі XML. Зазвичай він зберігається в папці C:\OPZ\send\. Далі в програмі «СОНАТА» імпортований звіт можна перевірити на коректність заповнення — іншими словами, пройти камеральну перевірку.

П’ятий крок: підписати й надіслати звіт. Нагадаємо: для того щоб у вас з’явилася змога накладати підпис, необхідно в розділі «Налаштувати профіль» заповнити «Цифровий підпис». Це робиться лише раз.

А щоб отримати квитанції, потрібно заповнити розділ «Поштові налаштування».

Шостий крок: отримання квитанції про стан звіту. Вкладка «Квитанція» — «Отримати квитанції».

Також звертаю увагу, що в правому верхньому кутку стоїть фільтр, який дає змогу перевірити період і державний орган, який вас цікавить.

Ось і все 6 кроків — і ви безкоштовно за 30 хвилин здали звіт. Проте слід попередити, що створювати звіти в демоверсії «СОНАТИ» не вийде — програма вимагає ліцензію, а ось імпортувати, перевірити, підписати ключами ЕЦП та надіслати до податкової інспекції — можливо.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»