10 червня 2021 року стало відправною датою для обліку трудової діяльності в електронній формі. Зміни передбачає Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 р. № 1217-IX.

В ГУ Держпраці у Київській області відмічають, що на вимогу працівника, якого вперше приймають на роботу, трудову книжку оформлює роботодавець в обов’язковому порядку не пізніше 5 днів після прийняття на роботу. Також саме роботодавець, але лише на вимогу працівника, зобов’язаний вносити до трудової книжки, яка зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.

Тобто, обов’язок зберігати трудові книжки покладений на працівника. Роботодавець повинен забезпечити внесення записів до трудової книжки на вимогу працівника.

Видавати працівникам трудові книжки, які наразі зберігаються у роботодавця, підстав немає. Проте й відсутні підстави відмовити працівнику у видачі такої трудової книжки на його вимогу. Таку вимогу бажано оформити у вигляді заяви.

Після завершення робіт щодо включення ПФУ до реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників, на які відведено 5 років, всі наявні трудові книжки видають працівникам в обов’язковому порядку.

Також роботодавець зобов’язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, провести з ним розрахунок, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, яка зберігається у працівника.

 

Користуйтеся в роботі публікаціями:

«Перехід на електронні трудові книжки: як передати відомості до Пенсійного фонду».

 

Більше аналітики в LIGA360: Бухгалтер. Тут об’єднані ключові професійні видання “БУХГАЛТЕР&ЗАКОН” та “Інтербух”. Усі переваги дізнайтеся за посиланням.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»