Перехід на облік трудової діяльності в електронній формі та скасування обов’язковості паперових трудових книжок стартувало із 10.06.2021 року завдяки Закону № 1217.

ПФУ з цього приводу розмістив на сайті актуальні запитання-відповіді.

Які терміни процесу оцифрування трудових книжок?

Процес оцифрування трудових книжок триватиме протягом 5-ти років.

Яка доля чекає в подальшому на паперові трудові книжки?

За бажанням працівника паперова трудова книжка може вестися і після закінчення п’ятирічного терміну.

Яка інформація буде міститися в електронній трудовій книжці?

У ній відображають усю наявну інформацію про стаж, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення. Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки.

Хто може подавати інформацію з паперової трудової книжки для внесення даних в електронному вигляді?

Відомості про трудову діяльність працівника на підставі сканованих або оцифрованих копій документів, засвідчених кваліфікованим електронним підписом, подають роботодавець або працівник через вебпортал електронних послуг ПФУ.

Як бути з документами про освіту, про народження дітей, про службу в армії?

Ці документи також сканують і вносять до електронної трудової книжки, адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб.

Що робити з паперовою трудовою книжкою?

Оригінали паперових трудових книжок, які зберігав роботодавець, видають працівникам під підпис.

На вимогу працівника роботодавець зобов’язаний і надалі вести паралельно із електронним варіантом паперову трудову книжку, вносити туди записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення, заохочення.

Як наявність електронної трудової книжки впливає на процедуру виходу на пенсію?

Електронна трудова книжка – передумова автоматичного призначення пенсії за віком по факту настання події – досягнення пенсійного віку, без необхідності додатково звертатись та особисто відвідувати органи ПФУ.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»