"Чим більше скарг подадуть компанії, тим більше державних процесів буде покращено"  – запевнив бізнес-омбудсмен.

У VI кварталі 2019 року Рада бізнес-омбудсмена (далі — РБО)  отримала 412 скарг від бізнесу та закрила 249 справ.

Переважна більшість, а це 84% заявників РБО, – українські компанії. Найчастіше зверталися за допомогою:

  • оптовики (27%);
  • виробники (16%);
  • фізичні особи-підприємці (10%);
  • представники нерухомості та будівництва (10%);
  • агробізнесу та гірничодобувної промисловості (8%).

За статистикою понад третина звернень (39%) надійшла з Києва.

РБО виділила 4 основні блоки  скарг:

1.    Податкові питання (62%). Підприємці менше скаржились на податкові перевірки, податкові кримінальні справи та анулювання реєстрації платника ПДВ. Єдиний предмет, з якого зросла кількість скарг – блокування податкових накладних. Багато компаній нарікають на внесення їх до списку ризикових платників податків без конкретних пояснень з боку держорганів.

2. Дії правоохоронців (12%). Часто звертаються з приводу кримінальних справ, порушених СБУ. Натомість компанії подали менше скарг щодо процесуальних зловживань та порушених кримінальних справ з боку органів прокуратури.

3.    Дії державних регуляторів (9%). Тут зросла кількість звернень щодо неправомірних дій державних регуляторів.

4. Дії Міністерства юстиції (3%). Загалом зменшився обсяг скарг, хоча тенденції звернень з питань виконавчого провадження та державної реєстрації були протилежними.

Загалом державні органи виконали 91% індивідуальних та 38% системних рекомендацій, наданих РБО.

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»