До 01.01.2020 р. уряд має запровадити електронний кабінет замовника будівництва, а до лютого 2020 року –  затвердити план  заходів по створенню та запровадженню Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Цього вимагає Закон України від 17.10.2019 р. № 199-IX, який набирає чинності із 01.12.2019 р. Проте положення Закону будуть реалізовані упродовж 2020-2021 років, адже є багато перехідних положень.

Єдину державну електронну систему у сфері будівництва (далі – електронна система) складатимуть:

1) реєстру будівельної діяльності;

2) електронний кабінет користувача електронної системи;

3) портал електронної системи.

Документи для отримання адміністративних та інших послуг у сфері будівництва подаватимуть за вибором заявника:

  • в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб'єкт звернення та суб'єкт надання відповідної послуги;
  • у паперовій формі особисто заявником (у тому числі через центри надання адміністративних послуг) або поштовим відправленням з описом вкладення.

Держархбудінспекція уже заявила, що бере активну участь у створенні електронного кабінету.

На першому етапі, вже у грудні 2019 року, планується запровадити комплекс адміністративних послуг щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності) СС1. Це стосуватиметься подачі:

  • повідомлень про початок виконання підготовчих робіт/про зміну даних у такому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт;
  • повідомлень про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у такому повідомленні;
  • повідомлень про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1)/про зміну даних у такому повідомленні;
  • декларацій про готовність до експлуатації об'єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта;
  • декларацій про готовність до експлуатації об'єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об'єктів з незначними наслідками (СС1);
  • декларацій про готовність до експлуатації самочинно збудованого об'єкта, на яке визнано право власності за рішенням суду.

Отже, буде запроваджено подання документів в електронній формі для отримання адміністративних послуг декларативного характеру у будь-який зручний час 24 години на добу і 7 днів на тиждень через мережу Інтернет. Електронна форма документів з автоматичними підказками та перевіркою значно мінімізує ризик допущення помилок під час її заповнення.

До кінця 2020 року стане можливим отримати дозвіл на виконання будівельних робіт щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності) СС2, СС3 та прийняття їх в експлуатацію за допомогою Електронного кабінету.

Із запровадженням електронної системи документи будуть створюватись з використанням Реєстру будівельної діяльності та міститися у відкритому доступі. Це стосується, зокрема:

  • містобудівних умов та обмежень;
  • ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками;
  • погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм та повідомлення про відмову в їх погодженні;
  • дозволу на виконання будівельних робіт, змін до нього, повідомлення про відмову в його наданні та анулювання дозволу, внесення відомостей про припинення права на виконання підготовчих та будівельних робіт;
  • сертифікату про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, повідомлення про відмову в його наданні.
Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»