25 жовтня в м Києві відбувся Форум "Бізнес без паперу", його організаторами виступили компанія ЛІГА:ЗАКОН та сервіс електронного документообігу "Вчасно".

Учасники мали нагоду почути понад 25 спікерів – представників державного сектору, топ-менеджерів приватних компаній – лідерів у діджитал-рішеннях. Йшлося про реальні кейси цифрової трансформації українських компаній, інструменти, що роблять бізнес без паперу можливим, стратегію діджиталізації держави, впровадження новітніх технологій та супровідних змін у вітчизняних фірмах.

Безумовною родзинкою Форуму стали як ексклюзивна інформація від лідерів українського бізнесу, так і насичені розмови про автоматизацію завдяки SaaS-рішенням, інші інструменти і сервіси, що економлять кошти і час підприємців. Це особливо актуально, як з огляду на оголошений новою владою курс на діджіталізацію, так і на уже річний досвід реалізації Закону України "Про електронні довірчі послуги". Останній стосується, зокрема, і вимог щодо зберігання ключів особистого підписку на захищених апаратних засобах, про які теж йшлося на Форумі.

Один з хедлайнерів Форуму – Олександр Борняков, заступник Міністра з цифрової трансформації. Ключова теза його виступу: "Держава – це сервіс. І це – ключова наша концепція". Йшлося про те, як позбутися бюрократичних, незручних процедури, багато яких залишилось із радянських часів. Для цього Мінцифра комунікує з іншими органами влади та з потенційними отримувачами послуг. Відбувається дослідження необхідності процедури, її зручності та логічності. Прикладом може слугувати Портал державних послуг "Дія", нещодавно презентований Міністерством цифрової трансформації. Але в цих процесах не обійтися без бізнесу. Від нього очікують почути як зробити процедуру зручною і без хабарів.

О. Борняков повідомив, що до наступного року з’являться біля 20 послуг в електронній формі, серед яких – реєстрація ФОПів та підприємств, "Е-резидентство", "Е-малятко", "Кабінет забудовника" тощо. Також уже з 28 жовтня буде можливість отримати довідки від ДПС про відсутність боргів у е-формі.

Василь Задворний, генеральний директор державного підприємства "ПРОЗОРРО", назвав свій виступ "Як ProZorro рятує карпатські ліси". Зокрема, він підкреслив, що відкриті дані змінюють публічні закупівлі. Оскільки інформація на паперових носіях, так чи інакше, з обмеженим доступом, онлайн-інформація стає доступною всім, а це також відкриває безліч можливостей, передусім – у сфері публічних закупівель.

Детально про інтеграцію баз даних в корпоративні системи розповіли Андрій Кравченко, Project manager напрямку "Сервіси аналізу та моніторингу" ЛІГА:ЗАКОН, та Ольга Таранова, директор напрямку бухгалтерських продуктів і сервісів компанії ЛІГА:ЗАКОН. Зокрема вони торкнулися переваг підключення API на прикладі сервісів ЛІГА:ЗАКОН. Так, Liga:REPORT – новий комплексний онлайн-сервіс для формування та подання звітності до держорганів, реєстрації ПН. Захищене з’єднання для клієнтів гарантує сертифікат безпеки SSL. Розробник потурбувався про те, щоб максимально спростити підготовку та подання звітності. До послуг клієнта широкий спектр можливостей – від завжди актуальних форм звітності до можливості застосовувати усі формати електронних підписів та працювати онлайн з будь-якого комп’ютера. Сервіс забезпечує комплексну підтримку бухгалтерів на всіх етапах роботи зі звітністю. Очевидна перевага – робота "у хмарі" відповідно до вимог часу та потреб бізнесу.

Микола Палієнко, генеральний директор групи компаній EVO.Business, зауважив у своєму виступі, що зараз компаніям потрібно бути дуже гнучкими, щоб скористатися всіма можливостями, які для них відкриваються. Своєю чергою, інші компанії пошкодують, що вони вибрали негнучку стратегію. Адже користувачі все більше вимагають від бізнесу, тому той буде змушений "підтягуватися" до рівня очікувань.

Увагу учасників Форуму привернули також панельна дискусія "Тотальна "токенізація". Чого чекати і скільки це коштуватиме бізнесу?". Йшлося про те, чи існують альтернативи шляху, запропонованому Законом України "Про електронні довірчі послуги". З наростанням обсягів діджіталізації токен стає не просто вимогою закону, а потребою як для бізнесу, так і для пересічних громадян. Тим більше, що буде збільшуватись кількість електронних сервісів, серед яких з’являтися "критичні" для громадян і держави. Приміром, щодо реєстрації прав, голосування тощо. А отже потрібен і відповідний рівень безпеки.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»