Прес-служба ДПС відгукнулася на поширення у ЗМІ інформації про те, що положення законопроектів № 1053-1 і № 1073, якими змінюються правила застосування реєстраторів розрахункових операцій, «вб’ють десятки тисяч підприємців». Нагадаємо, що йдеться про ухвалені Верховною Радою законопроекти "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг" (№ 1073) та "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг" (№ 1053-1), проти ухвалення яких виступала, зокрема, Держрегуляторна служба. Ми, зі свого боку, детально розповіли про зміни, які ці законопроекти привнесуть в сферу РРО, а також про новації, якими вони несподівано торкнулися максимального об'єму доходу єдинників другої групи та штрафів за порушення щодо акцизних накладних і облік палива.

Отже, на думку податківців, твердження про те, що в межах механізму «кешбек» податкова на свій розсуд визначатиме «правильний» чи «неправильний чек» (тобто відсутній в публічній базі даних ДПС) – помилкове. Згідно з положеннями законопроекту № 1073 покупець має право отримати частину штрафних санкцій, які були сплачені продавцем, виключно за результатами перевірки скарги про порушення встановленого порядку проведення  розрахункових операцій. При продажу товару продавець зобов’язаний видати покупцеві чек і він має бути фіскальним (створений переведеним у фіскальний режим роботи РРО, або зареєстрований на фіскальному сервері ДПС – після запровадження програмних РРО). На сьогодні (до запровадження програмних РРО) при проведенні операції через касовий апарат чек, який надається покупцеві, фіксується у фіскальній пам’яті РРО і далі направляється до Системи обліку даних РРО. Вона працює як повністю автоматизована система, можливості втручання людини у функціонування цієї системи практично виключені. Якщо припустити, що виданий покупцеві чек відсутній у СОД РРО, це теоретично могло б статися з двох причин: чек не був фіскалізований та не надісланий до СОД РРО належним чином, або він «загубився», чи затримався з технічних причин на шляху між РРО та сервером ДПС (вірогідність другого сценарію є вкрай незначною). 

Як вказують податківці, твердження щодо відсутності відповідальності для покупця за недостовірну інформацію про порушення при проведенні розрахункової операції, відповідно до поданої ним скарги, хибне. Будь-який заявник, що подає інформацію про такі порушення, має ідентифікувати себе через власний електронний кабінет платника податків. Тобто такий покупець фактично погоджується із тим, що податкова служба буде перевіряти не лише правомірність дій продавця по відношенню до нього, але, в першу чергу, – оцінювати достовірність документів, доданих до скарги. Будь-яка компенсація можлива буде лише після завершення перевірки та стягнення санкцій.

У повідомленні прес-служби ДПС йдеться, що жодний із прийнятих Верховною Радою законів не передбачає застосування штрафу у розмірі 250 % вартості проданого з порушенням товару.  За новими правилами з 1 жовтня 2020 року (одночасно із запровадженням механізму «кешбек») штрафи становитимуть 100 % вартості проданих з порушеннями товарів за перший випадок, і 150 % – за кожний наступний випадок, виявлений перевіркою в одного і того ж продавця. 

Зі свого боку ДПС гарантує будь-яку допомогу у вивченні нових правил. 

Джерело: сайт ДПС

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»