П’ятничне засідання парламенту почнеться з представлення проекту Закону про Державний бюджет України на 2020 рік (№ 2000). Зверніть увагу, що йдеться саме про представлення проекту, а не про його обговорення чи голосування за нього. Орієнтовно розгляд та прийняття проекту Закону про Державний бюджет України на 2020 рік у першому читанні відбудеться 18 жовтня, а остаточне голосування за проект в цілому – не пізніше 1 грудня. Ми вже інформували, що проект Держбюджету-2020 передбачає, зокрема, зростання показника прожиткового мінімуму. Це вплине, серед іншого, на компенсацію послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня", збільшить максимальний розмір допомоги по безробіттю, а також – максимальний розмір допомоги на дітей одиноким матерям.

Окрім того, 20 вересня депутати розглянуть низку законопроектів. Зосередимо свою увагу на тих, що торкаються інтересів передусім бізнес-спільноти чи кожного з мешканців України.

Так, проект Закону про верифікацію та моніторинг державних виплат (№ 1231) передбачає комплекс заходів із збору та перевірки достовірності інформації для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, а також виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних. Перевірятимуть інформацію, необхідну для отримання пенсії, допомоги, пільги, субсидії, стипендії, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів бюджетів, фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування. Органи, що здійснюють державні виплати, зможуть приймати рішення щодо припинення або продовження державних виплат реципієнтам за результатами опрацювання рекомендацій, наданих органом, що здійснює верифікацію та моніторинг держвиплат. Вони ж будуть здійснювати заходи щодо повернення та/або стягнення сум неправомірно отриманих державних виплат.

Одночасно з проектом № 1231 парламент розгляне й альтернативний йому, хоч і однойменний, законопроект № 1231-1, поданий іншими народними депутатами. 

Проект Закону № 1230 має на меті захист прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України та передбачає внести змінити у МКУ, зокрема:

  • розширити перелік випадків, при яких застосовують заходи, пов'язані з призупиненням митного оформлення товарів за ініціативою митниці;
  • встановити особливості призупинення митного оформлення та знищення невеликих партій товарів, що переміщують (пересилають) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.

До речі, цей проект визначено Президентом як невідкладний.

Друге читання із скороченням строку підготовки очікує на проект № 1085-1, що має посилити захист прав споживачів фінансових послуг. Так, ним буде встановлено єдиний для всіх кредиторів підхід до визначення розрахунку загальної вартості кредиту для споживача та розрахунку реальної річної процентної ставки. Варто зауважити, що цей проект вже анонсувався до розгляду в четвер, але парламентарі ним так і не зайнялися.

Не спромоглися 19 вересня депутати розглянути і нашумілі законопроекти № 1053-1 та № 1073, що присвячені питанням застосування РРО і передбачають такі неоднозначні новації як збільшення штрафів, зобовязання більшості єдинників використовувати РРО та «кешбек» для споживачів, що поскаржилися на порушення. Це, зокрема, викликало різку критику з боку Держрегуляторної служби, яка прогнозувала багатомільярдні втрати бізнесу в разі ухвалення цих проектів. Щоправда, в проміжку часу після першого читання ці законопроекти отримали під час розгляду в профільному комітеті цілу низку пропозицій та поправок, тож інтрига щодо їх остаточного варіанту зберігається.

Законопроектом № 1068 пропонується внести зміни до 127 законодавчих актів, скасовуючи норми щодо обов’язковості додержання екологічних та інших стандартів та встановлюючи добровільність застосування відповідних стандартів або взагалі вилучаючи будь-які посилання на «стандарти» із заміною цього терміну на терміни «норми», «вимоги» тощо. Проект також передбачає недопущення погодження проектів національних стандартів з державними органами чи нормативно-правового регулювання відносин, пов'язаних із розробленням стандартів підприємств, установ та організацій і технічних умов.

Ще один законопроект, який не був розглянутий попри анонсування у четвер і знову проанонсований у п’ятницю, – щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні (№ 1059). Серед його найпомітніших новацій – уточнення прав акціонерів, забезпечення зобов'язання шляхом передання кредиторові у довірчу власність майна – об'єкта забезпечення, скасування сплати будівельними компаніями пайового внеску у розвиток інфраструктури населеного пункту, уточнення норм щодо створення та діяльності товариств з обмеженою відповідальністю, що діють на підставі модельного статуту.

Варто додати, що згідно з розкладом засідань Верховної Ради України, ухваленим Погоджувальною радою депутатських фракцій і груп 16 вересня 2019 року, надалі довший час голосувань за законопроекти не буде. Адже заплановано, що у нардепів 23-27 вересня – робота з виборцями, 30 вересня – 4 жовтня – робота в комітетах і фракціях, а найближче пленарне засідання – 8 жовтня.

Відповідно не раніше цієї дати відбудеться розгляд найбільш нашумілих законопроектів останнього часу – № 1209 щодо стягнення недоїмки з ЄСВ, № 1210 з його кардинальним оновленням ПКУ, зокрема стосовно відповідальності платників податків та порядку податкових перевірок, а також – № 1232 щодо податкової амністії. Утім, цього тижня у парламенті уже зареєстровано альтернативні законопроекти з цих питань – відповідно №№ 1209-1, 1210-1 та 1232-1. Цікаво, що перші два подав представник правлячої більшості, а останній – велика група опозиційних депутатів. 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»