Безумовно, найбільше уваги суб’єктів господарювання і, зокрема, єдинників буде в четвер прикуто до обговорення новацій у сфері розрахунків. Йдеться про уже добре нам знайомі законопроекти № 1053-1 та № 1073. Нагадаємо, що згідно з назвою вони стосуються детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг, а за своїм змістом передбачають обов’язковість РРО для спрощенців другої-четвертої груп та підвищення штрафів у сфері розрахунків. Як ви знаєте, нещодавно ці законопроекти різко розкритикувала Держрегуляторна служба. На думку ДРС, витрати бізнесу, насамперед - платників податків другої та третьої груп єдиного податку, у разі прийняття указаних проектів законів становитимуть орієнтовно 22,35 млрд грн.

Законопроект № 1076 спрямований на вдосконалення публічних закупівель. З цією метою пропонують викласти в новій редакції Закон України «Про публічні закупівлі». Основними новелами проекту є скасування інституту тендерних комітетів, можливості здійснення закупівель через централізовані закупівельні організації, запровадження нових процедур закупівлі (спрощеної закупівлі, торгів із обмеженою участю), електронного каталогу, критерію оцінки тендерних пропозицій за вартістю життєвого циклу тощо. Буде уведено поняття "спрощених" закупівель - закупівлі товарів, робіт і послуг на суму від 50 до 200 тис. грн, які обов'язково будуть проводитись через Prozorro.

Шляхетною метою законопроекту № 1059 є поліпшення інвестиційного клімату України. Серед найпомітніших новацій – уточнення прав акціонерів, забезпечення зобов’язання шляхом передання кредиторові у довірчу власність майна - об’єкта забезпечення, скасування сплати будівельними компаніями пайового внеску у розвиток інфраструктури населеного пункту, уточнення норм щодо створення та діяльності товариств з обмеженою відповідальністю, що діють на підставі модельного статуту.

У другому читанні народні обранці розглянуть законопроекти № 1057 та № 1072. У них йдеться про запровадження єдиної звітності з єдиного внеску і податку на доходи фізичних осіб.

Одразу два альтернативні законопроекти розглянуть щодо нового органу влади, який займатиметься фіскальними та економічними злочинами. Йдеться про проекти № 1208 «Про Бюро фінансових розслідувань» та № 1209 «Про Національне бюро фінансової безпеки України». Ключові аспекти першого ми нещодавно аналізували, а концепція другого була предметом обговорення у прес-центрі компанії ЛІГА:ЗАКОН ще рік тому.

Президентський законопроект № 1009 має за мету суттєво змінити Кримінальний процесуальний кодекс. Зокрема – у частині процедури арешту майна та повернення арештованого майна, порядку обчислення і продовження строків досудового розслідування, призначення і проведення експертизи,  закриття кримінального провадження тощо.

Ще один невідкладний президентський законопроект, № 1032, передбачає реформу органів прокуратури. Для цього заплановано змінити їх структуру, ліквідувати військові прокуратури, підвищити базовий посадовий оклад прокурора до 15 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, здійснити атестацію чинних працівників прокуратури і т.п.

Проект Закону № 1066 повинен внести низку суттєвих змін до Законів України «Про державну службу», «Про Кабінет Міністрів України» та «Про центральні органи виконавчої влади». Запропоновані зміни стосуються обмеження дії законодавства про працю на державну службу, спрощення порядку прийняття на державну службу та звільнення з неї, підвищення відповідальності державних службовців за досягнення результатів своєї діяльності тощо. Також проект передбачає запровадження можливості контрактної державної служби та дистанційної роботи держслужбовців.

Законопроектом № 1070 пропонується вдосконалити процедуру проведення фінансової реструктуризації та вирішення спорів, пов’язаних з її застосуванням. Зокрема – зробити можливим спільне проведення процедури фінансової реструктуризації для кількох боржників, які є пов’язаними особами, але мають різних  кредиторів. Варто звернути увагу, що Закон України «Про фінансову реструктуризацію» має втратити чинність 19.10.2019 р., а проект № 1070 пропонує продовжити строк дії цього Закону ще на три роки.

Посилити захист прав споживачів фінансових послуг обіцяє проект № 1085-1. Так, ним буде встановлено єдиний для всіх кредиторів підхід до визначення розрахунку загальної вартості кредиту для споживача та розрахунку реальної річної процентної ставки.

Ось такі ключові проекти, за які народним обранцям доведеться голосувати у четвер, 19 вересня.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»