У середу, 18 вересня, парламент розгляне передусім два урядові законопроекти про внесення змін до Бюджетного кодексу України. Законопроект № 2104 передбачає створення нового центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом – Боргового агентства України. Своєю чергою, законопроект № 2144 відкоригує Бюджетний кодекс відповідно до потреб Держбюджету-2020. Передусім уточнить джерела доходів державного та місцевих бюджетів. Також хочуть запровадити розміщення державного замовлення у приватних закладах вищої освіти, встановити ліміт на обсяг державної підтримки сільгосптоваровиробників тощо.

Поданий групою народних депутатів законопроект № 1193 стосується перевезення небезпечних вантажів. Він передбачає запровадження сертифікації у цій сфері, уточнює права та обов’язки учасників таких перевезень.

Законопроект № 1233 має за мету зменшення встановлених у ст. 265 КЗпП штрафів для працедавців за порушення трудового законодавства. Ми вже повідомляли, що за перше порушення пропонують давати попередження, а розміри інших стягнень зменшити.

Проект Закону про публічні електронні реєстри (№ 2110) має встановити єдині вимоги до всіх публічних електронних реєстрів та інформації, що міститься у них. Зараз існує більше 350 електронних державних реєстрів, держателями яких виступають більше 80 органів державної влади.

Проект Закону про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України (№ 0962, прийнято за основу в 2017 р.) передбачає надання права плавання під Державним прапором України для суден, що належать будь-яким юридичним особам, зареєстрованим в Україні, а також фізособам – підприємцям. Також хочуть надати право суднам під іноземним прапором здійснювати каботажні перевезення без отримання окремого дозволу Міністерства інфраструктури.

Законопроект № 0915 було прийнято в першому читанні у 2016 р. Він внесе зміни до розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ щодо особливостей оподаткування учасників, ініціаторів створення та керуючих компаній індустріальних парків. Зокрема, хочуть встановити особливе оподаткування податком на прибуток учасників індустріальних парків (перші п’ять років за нульовою ставкою, наступні п’ять – за ставкою, вдвічі меншою за базову).

У парі з попередником йде законопроект № 0916 щодо звільнення при ввезенні на митну територію України від оподаткування митом устаткування, обладнання та комплектуючі до них, матеріали, які не є підакцизними товарами та ввозяться ініціаторами створення, керуючими компаніями та учасниками індустріальних парків. 

Проект № 0917 передбачає внесення змін до МКУ щодо звільнення від оподаткування ввізним митом деревообробного обладнання. Його вже було прийнято в першому читанні у 2015 р. Ще один митний законопроект - № 0923, його прийнято в першому читанні у 2016 р. Йдеться про звільнення від оподаткування митом продукції оборонного призначення. 

Законопроект № 0919 (прийнято в першому читанні у 2015 р.) скасує встановлені для пивоварної галузі вимоги про атестацію виробництва, сертифікацію та підтвердження відповідності продукції, ліцензування виробництва, регулювання Кабміном мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, державне регулювання нормування втрат при виробництві, внесення місць зберігання продукції до Єдиного державного реєстру та єдині із алкогольними напоями вимоги до маркування продукції. Окрім того, у разі прийняття цього проекту будуть уточнені умови здійснення рекламування різних категорій алкогольної продукції.

Проект № 0914 доповнить у ПКУ перелік юриосіб, яким надається пільга на сплату земельного податку. Законопроектом № 0918 зменшуються ставки рентної плати за природний газ та встановлюється нульова ставка збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ на обсяги, що постачаються для населення. Проект № 0920 уточнить у ПКУ норми щодо регульованих ринків та деривативів. Усі ці проекти вже були прийняті в першому читанні у 2015-16 рр., але потім – відкладені в довгу шухляду. 

Проект № 0921 теж уточнить правила щодо регульованих ринків та деривативів, але вже у МКУ. А проект № 9073, прийнятий у першому читанні у 2016 р., внесе зміни щодо тих же регульованих ринків та деривативів до решти законодавчих актів.

Завдяки проекту № 0924 у МКУ пропишуть порядок оформлення та застосування уніфікованої митної декларації.

Законопроект № 0922 (прийнято в першому читанні у 2016 р.) обіцяє лібералізацію готівкових розрахунків. Щоправда, складно спрогнозувати перспективи розгляду цього проекту, адже у ВРУ перебуває на розгляді й внесені представниками більшості законопроекти щодо сфери РРО.

Урядовий законопроект № 0926 уже було прийнято в першому читанні у лютому 2019 р. Йдеться про великий масив змін до МКУ, родзинка яких – запровадження інституту авторизованого економічного оператора. Нагадаємо, що парламент уже прийняв у першому читанні проект № 1048, що містить пропозиції щодо авторизованих економічних операторів від представників теперішньої більшості.

Урядовий проект Закону про режим спільного транзиту (№ 0927) був прийнятий в першому читанні у квітні 2019 р. Утім, його перспективи невтішні, адже 12 вересня парламент уже прийняв Закон про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи (проект № 1082).

Проект № 0956 передбачає уточнення регулювання збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів, зокрема – щодо сплати його спрощенцями. Його вже було прийнято за основу у 2015 р. Проект дещо відстав від реалій, адже передбачає, що єдинники повинні будуть сплачувати указаний збір при здійсненні операцій з купівлі іноземної валюти в безготівковій та/або готівковій формі.

У другому читанні розглянуть проект № 0964. Нова редакція Закону України «Про страхування» передбачає, зокрема, новий порядок реєстрації страховиків, створення інституту професійних перестраховиків, встановлення порядку розкриття інформації страховиками тощо.

Невиразні перспективи у проекту № 0965, адже ним пропонується ліквідація Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та розподіл її повноважень між НБУ та НКЦПФР. А 12 вересня нардепи вже проголосували в цілому за законопроект № 1069-2, який має аналогічні цілі.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг (№ 0966) було прийнято за основу у 2016 р. Але і йому наступає на пяти новачок-конкурент – проект № 1085-1, який 11 вересня вже прийнято за основу.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України та визнання таким, що втратив чинність, Закону України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" (№ 1067) передбачає втрату чинності Законом № 3392. Після того необхідність одержання документів дозвільного характеру буде визначатися Кабінетом Міністрів.

Зменшити тиск держави на бізнес покликаний проект № 1080, що вносить зміни до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів та вже був проголосований у першому читанні. Зокрема він скасовує кримінальну відповідальність за фіктивне підприємництво. Водночас підвищать суму для кваліфікації кримінального правопорушення за ухилення від сплати податків до бюджету.

У другому читанні розглянуть і проект № 1050 щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Нагадаємо, що цей законопроект передбачає збільшення розміру штрафів за окремі порушення у сфері ліцензування.

Зверніть увагу!

Попри те, що розклад засідання Верховної Ради України 18 вересня 2019 року був ухвалений Погоджувальною радою депутатських фракцій і груп16 вересня 2019 року, сьогодні на сайті парламенту з’явився Порядок денний пленарного засідання, який виглядає значно коротшим, ніж запланований. Так, народні обранці планують з числа проаналізованих нами законопроектів розглянути лише №№ 1080 та 1050.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»