В Управлінні Держпраці у Хмельницькій області пояснили, що інспекційні  відвідування є законними.

Їх фахівці нагадали: право на перевірку дотримання роботодавцями законодавства про працю в цілому Держпраці та її територіальним органам надає ст. 259 КЗпП, а оплати праці – ст. 35 Закону України «Про оплату праці».

При цьому за результатами інспекційного відвідування  інспектори праці складають документи, форми яких затверджені наказом Мінсоцполітики від 18.08.2017 р. № 1338.

І хоча ці форми  містять посилання Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затверджений постановою КМУ від 26.04.2017 р. № 295, який втратив чинність, проте сам наказ № 1338 Мінсоцполітики є чинним.

Тож, як бачимо, думка контролерів щодо законності інспекційних відвідувань  непохитна.

Водночас зауважимо: якщо не була затверджена й оприлюднена на офіційному веб-сайті органу контролю уніфікована форма акта, у якій передбачено перелік питань залежно від ступеня ризику, то можна не допускати посадових осіб органу контролю до перевірки (абз. 5 ч. 1 ст. 10 Закону № 877). Проте такий акт не був затверджений. Натомість Мінсоцполітики наказом від 18.08.2017 р. № 1338 визначило форму акта інспекційного відвідування (невиїзного інспектування) юридичної особи (фізичної особи), яка використовує найману працю. Тобто затвердили форми актів, приписів і постанов про накладання штрафів на виконання Постанови № 295 замість того, аби визначити уніфіковану форму акта на підставі Закону № 877. Тож і виходить, що суб’єкти господарювання мають усі підстави не допускати інспекторів праці до перевірки.

За матеріалами Управлінні Держпраці у Хмельницькій області

 

Суд скасував Порядок перевірок Держпраці. Які наслідки для роботодавців? Відповідь читайте в газеті «Інтерактивна бухгалтерія» за посиланням.

Для отримання доступу до матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" - скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»