Фахівці Фонду роз’яснили, як діяти страхувальнику, який самостійно виявив помилки при нарахуванні лікарняних за минулий період та повернув у повному обсязі до Фонду соцстраху надлишково нараховані та виплачені кошти до початку перевірки. Також вони вказали, що за вказаних обставин фінсанкції за порушення порядку використання страхових коштів не застосовують. Проте треба мати відповідну бухгалтерську довідку та обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів.

Так, коли страхувальник виявить помилки у нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року), тоді надлишково нараховані та виплачені кошти він має повернути до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення і одночасно надіслати обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів (п. 13 Порядку, затвердженого постановою правління ФССУ від 19.07.2018 р. № 12).

Помилки у свою чергу в облікових регістрах за минулий звітний період виправляють способом сторно. Цей спосіб передбачає складання бухгалтерської довідки. В ній вказують причину помилки, посилання на документи та облікові регістри, в яких допущено помилку, і підписує її працівник, який склав довідку, та після її перевірки — головний бухгалтер. Алгоритм описаний в п. 4.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Мінфіну від 24.05.1995 р. № 88.

Джерело: лист ФССУ від 27.06.2019 р. № 1322-11-4.

 

Протягом скількох днів від дня одержання листка непрацездатності підприємство має надати заяву-розрахунок до територіального органу Фонду соцстраху? Відповідь читайте в газеті «Інтерактивна бухгалтерія» за посиланням.

Для отримання доступу до матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" - скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»