На сьогодні українське таксі перевозить приблизно 2 млн пасажирів щоденно. Більше 220 тис. осіб задіяні у таксомоторних перевезеннях в Україні і не можуть легалізувати свою діяльність, а близько 200 тис. транспортних засобів використовують у даній сфері послуг незаконно і навіть можуть бути конфісковані. Так пояснюють автори законопроекту № 10404 необхідність підтримки підприємців, які надають послуги таксі.

Аби посприяти діяльності таксі в Україні запропонували:

1) віднести підприємців, які надають послуги таксі (49.32 КВЕД) або послуг з перевезення на замовлення (49.39 КВЕД), до платників єдиного податку першої групи;

2) тимчасово, до 31 грудня 2022 року включно, звільнити від ПДВ операції з постачання легкових автомобілів вітчизняного виробництва, що відповідають критеріям нового транспортного засобу згідно із ПКУ. При цьому  покупець має одночасно:

  • надати копію документу, що підтверджує його державну реєстрацію як суб’єкта господарювання (фізособа-підприємець або юрособа), основним видом діяльності якого є надання послуг таксі (49.32 КВЕД) або послуг з перевезення на замовлення (49.39 КВЕД);
  • надати копію чинного дозвільного документу на здійснення діяльності з надання послуг таксі, що виданий не раніше, аніж за 6 календарних місяців до дати постачання легкового автомобіля;
  • надати дійсну довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів.

Водночас хочуть переписати правила на ринку таксі. Також було зареєстровано законопроект № 10403 про перевезення на таксі та легковими автомобілями на замовлення.

Джерело: законопроекти № 10403 і № 10404 від 27.06.2019 р.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»