Мінінфраструктури бажає внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України «Про автомобільний транспорт» з метою встановлення відповідальності автомобільних перевізників за порушення вимог законодавства під час здійснення перевезень транспортними засобами, параметри яких перевищують вагові чи габаритні параметри. Такі заходи, на думку розробника проекту законодавчих змін, дозволять зберегти дороги загального користування в належному стані.

Однак проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності автоперевізників за проїзд автомобільними дорогами» не може бути погоджений Держпідприємництва в запропонованій редакції, оскільки не досягає поставленої мети — збереження автомобільних доріг загального користування від пошкодження великоваговими та великогабаритними транспортними засобами.

Окрім того, запропоновані в проекті Закону види порушень є неоднозначними для розуміння та неспівставними із законодавчими вимогами щодо проїзду великогабаритних і великовагових ТЗ автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами.

Так, наприклад, проектом пропонується такий вид правопорушення, як «несплата особою, яка керує транспортним засобом і має посвідчення водія транспортного засобу плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, протягом 30 календарних днів з дня отримання розрахунку плати».

У Держпідприємництва зауважили, що з редакції вказаної статті є незрозумілою процедура отримання водієм розрахунку плати (яку, між іншим, діючим законодавством не визначену), а також те, яким чином і ким відслідковуватиметься вказаний 30-денний термін.

Також змінами до Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачається серед іншого такий вид правопорушення, як «втрата виданого дозволу за проїзд територією іноземної країни або дозволу ЄМКТ».

Фахівці Служби зазначили, що запропонований  вид правопорушення є необґрунтованим, оскільки дозвіл ЄМКТ не є документом суворої звітності, а втрата документа, як правило, відбувається випадково, без умислу на це особи, якою дотримано всіх установлених вимог та отримано відповідний дозвіл.

Окремо слід зауважити на неадекватності запропонованих розробником розмірів штрафних санкцій.

Так, проектом Закону пропонується встановити штраф за «несплату плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні» — у розмірі 5 тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

У Держпідприємництва зауважили, що зазначені в законопроекті розміри штрафних санкцій є необґрунтовано завищеними та неприйнятними з позиції справедливого їх застосування.

Враховуючи зазначене вище, Держпідприємництва відмовила в погодженні згаданого законопроекту в запропонованій редакції.

 

Прес-служба Держпідприємництва України

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»