Чинним законодавством не передбачено відповідальності, якщо суб’єкт господарювання не зареєструвався платником акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або не зареєстрував акцизних складів до 1 липня 2019 року в СЕАРП. На цьому наголошують у прес-службі ДФС.

Платники податку зобов’язані з 1 травня до 1 червня 2019 року зареєструвати в СЕАРП усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Наразі законотворці розробили з озвученої тематики такі нормативно-правові акти:

  • постанову КМУ «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» від 24.04.2019 р. № 408;
  • наказ Мінфіну «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення  (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового». Станом на 31.05.2019 проект наказу проходить процедуру погодження центральними органами виконавчої влади.

Про те, що наразі нормативна база не готова для запуску роботи нової системи, підкреслюють й у Європейській бізнес-асоціації. Там закликають відтермінувати введення в дію нового порядку адміністрування до 1 січня 2021 року.

Велика кількість компаній, які використовують пальне для власних потреб, мають:

  • реєструватись платниками акцизного податку;
  • отримувати ліцензію на зберігання пального;
  • вести щоденний облік та подавати електронну звітність до Державної податкової служби про щоденні залишки пального та обсяги реалізованого (використаного) пального.

Якщо їх ємкості перевищують 200 куб. м. і компанія отримує протягом року понад 1000 куб.м. палива, компанії повинні зареєструвати акцизні склади на такі об’єкти, вести додатковий облік документів на пальне, створювати акцизні пости тощо. При цьому, передбачена можливість уникнути такого обліку для платників єдиного податку 4 групи, які мають право необліковувати пальне до 10000 куб. м.

До переліку платників акцизного податку тепер потраплять такі суспільно важливі суб’єкти господарювання як аеропорти, представники енергетичної та металургійної галузі та національні компанії, що спеціалізують на перевезеннях, у т. ч. залізничних.

Водночас, досі не розробили форму подачі заявки, щоб зареєструватись платником акцизного податку або зареєструвати акцизні склади. Крім того, законодавчі норми передбачають переобладнання існуючих ємкостей зберігання палива – встановлення витратомірів і лічильників, зміну системи обліку палива. Як саме це має відбуватись бізнес не розуміє, адже нормативні підзаконні документи ще не прийняті.

За матеріалами сайтів ДФСУ, Європейської бізнес-асоціації

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»