Участь суб'єкта владних повноважень є обов'язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий, однак сама по собі участь у спорі суб'єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції

На цьому наголосив Верховний Суд (Велика Палата) у постанові від 03.04.2019 р. у справі № 804/13208/15.

Водночас суд завважив, що для звернення до адміністративного суду суб'єкт владних повноважень, як позивач, має відповідати основним умовам, а саме:

  • має бути наділений повноваженнями для звернення до суду;
  • підстави для звернення мають бути визначені виключно законом із вказівкою на предмет звернення.

У зв’язка із наведеним вище Верховний Суд в результаті розгляду справи дійшов висновку, що спір за позовом суб'єкта владних повноважень (Держфінінспекції) про стягнення завданих збитків, звернений до непідконтрольної установи, не має ознак публічно-правового характеру, а стосується господарсько-правових відносин.

Водночас спір стосувався вимоги Держфінінспекції стягнути з товариства завдані державному бюджету збитки, які виникли у зв’язку із завищенням останнім вартості проектних робіт з капітального ремонту приміщення під час виконання умов договору, укладеного між сільською радою та товариством. Тобто, суб’єкт владних повноважень заявив позовні вимоги до юридичної особи – товариства, яке не є підконтрольною установою.

 

Про інші цікаві рішення ВС можна почитати у матеріалі «Огляд практики Верховного Суду: податкові й трудові спори. Березень-2019» сервісу «Інтерактивна бухгалтерія».

Для отримання доступу до вищезазначеного та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" - скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»