Суб’єкт господарювання під час проведення розрахункової операції з повернення коштів за товар покупцю (у разі рекомпенсації оплаченої послуги) має роздрукувати на РРО відповідний розрахунковий документ і передати його покупцеві, який повернув товар. А якщо сума повернення перевищує 100 грн, то слід скласти ще й акт про видачу коштів.

Податківці наголосили, що описаний алгоритм оформлення документів діє і в тому випадку, коли суб’єкт господарювання повертає кошти на платіжну картку покупця.

Акт про видачу коштів потрібно складати і при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку.

У цьому акті необхідно зазначити:

  • дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги);
  • відомості про товар (послугу);
  • суму виданих коштів;
  • дату і час видачі розрахункового документа, що підтверджує купівлю товару.

Акти передають до бухгалтерії, де зберігають протягом 3 років. У разі її відсутності — підклеюють до останньої сторінки КОРО.

Разом з тим фіскали сказали, що якщо ж підприємство (ФОП) не складе акт про видачу коштів у разі повернення покупцю коштів у сумі, що перевищує 100грн, він не порушить вимоги Закону № 265, але порушить вимоги Порядку № 547.

Проте з цього приводу маємо гарну новину: суб’єкта господарювання не покарають за нескладення акта про видачу коштів! А все тому, що чинним законодавством відповідальність за це не передбачена (див. категорію 109.20 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.sfs.gov.ua)).

Джерело:  ІПК ДФС України від 14.05.2019 р. № 2141/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

 

Детально про документальне оформлення, розрахунки, облік й оподаткування повернення товару від покупця читайте в матеріалі газети «Інтерактивна бухгалтерія».

Для отримання доступу до зазначеної консультації та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»